Ga naar inhoud

[OPGELOST] internetten met mijn laptop bij familie


wietske

Aanbevolen berichten

Hallo beste mensen, ik zit met een internetprobleem en heb het hele net al afgespeurd voor hulp maar ik krijg het niet voor elkaar en raak nu gefrustreerd.

Ik neem mijn laptop altijd mee naar mijn zus als ik daar ben, maar hij vind geen internet. De buren waren hier ook eens met de laptop en hun laptop vond het netwerk van mijn zus maar had een beveiligingscode nodig (netwerkcode?) Maar mijn laptop vind niks, of tenminste, zegt niet dat ie het vind.

De 1394-verbinding (ofzoiets) die doet het. Het is draadloos internet trouwens. Onder in de taakbalk bij het icontje staat; een van de netwerkkabels is niet aange sloten maar dat zou niet van toepassing meoten zijn omdat het draadloos internet is?

Hoe dan ook heb overal al in zitten kijken en prutsen maar hij zegt steeds TCP/IP is niet voor deze verbinding ingeschakeld.

Thuis heb ik internet van wanadoo(orange) dmv een 'usb' stickje in de computer en een ijzeren kaartje in het modem. Thuis werkt alles prima..

Ik hoop VAN HARTE dat iemand me eruit kan helpen, weet het echt niet meer!

Bedankt!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 36
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

beste,

sorry maar wij kunnen niet altijd onmiddelijk ergens antwoord opgeven, wij doen dit ook maar vrijwillig ;)

voor uw probleem, kunt u met de laptop thuis wel gewoon op het draadloze?

en hoe doet u dat dan? via ingebouwd draadloos of via een usb stick die bij het modem hoort?

Mv.Gr

Yannick

Link naar reactie
Delen op andere sites

oke, dus even alles op een rijtje zetten voor mijzelf.

bij u zelf zit u op het internet door middel van de laptop.

in deze laptop zit een usb stick die voor het draadloze zorgt.

in uw modem zit ook een extra insteek kaart die voor de draadloze verbinding met de usb stick zorgt.

horen die kaart en de usb stick bij elkaar? (zijn ze als 1 pakket gekocht) of zat het allemaal standaard bij het modem?

dit is namelijk allemaal van belang, want groot kans dat als de usb stick en de metalen insteekkaart in uw modem waar u over spreekt bij elkaar horen dat dit niet werkt met andere spullen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.