Ga naar inhoud

Win 7 cd-rom wil niet opstarten


Sprengstoff

Aanbevolen berichten

Hallo,

Deze namiddag was ik van plan om mijn laptop (asus windows media center) up te daten naar windows 7. Ik heb windows 7 via een downloadsite aangeschaft zonder problemen, ik moest enkel het .iso bestand zelf op een dvd branden. Nu heb ik dat gedaan bij één van mijn andere computers zonder relatief veel problemen dus met de bestanden is niets mis mee.

Nu is het probleem dat ik de laptop niet vanaf de cd-rom kan opstarten.

Ik heb de 1st boot op de cd-rom gezet, wat zonder problemen ging. Dus wanneer de laptop vanaf de cd-rom wil opstarten komt de melding: druk op een toets als u van de cd-rom /dvd wil starten.

Dan duw ik op eender wel toets, hoor ik even de dvd laden, zie ik het asus scherm laden en herbegint dan met de melding: druk op een toets als u van de cd-rom/dvd wil starten.

Nu heb ik geen flauw idee wat hier het probleem kan zijn, daarom vraag ik om enige tips, oplossingen of ervaringen van andere gebruikers.

Ik ben ondertussen opnieuw een windows7 installatiedisk aan het branden voor te zien of het daar niet aan ligt, maar ik betwijfel het.

Groeten

Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet effe geduld hebbe vrees ik :toen ik indertyd win7 installeerde kwam de vermelding ook voorbij "druk op een willekeurige toets om de installatie te starten "

wel op dat moment doet hij dat ook :D.w.z.je zie het niet maar welliswaar dat hij bezig is met zijn bestanden ...ik vermoed dat het om een gekraakte versie ga die je via een niet fameuze site heb opgehaaldt...windows leverdt u ook downloadbaarre instal maar via e-mail krijg je dan de un-lock kode toe gestuurdt en pas nadien via een andere mail je licence key

Link naar reactie
Delen op andere sites

Nee, het gaat niet om een gekraakte versie. Ik heb deze aangekocht via de website academicdownloads.com (dit is een site bedoeld voor studenten, zodat je software aan een goedkopere prijs kan verkrijgen). Maar dit is zeker en vast een legitieme versie, ik kon ook kiezen om een usb opstartdisk te laten opsturen mits een meerprijs, officieel van windows. (niet gedaan omwille van de meerprijs en omdat mijn andere computer geen usb boot ondersteunt)

Ik heb windows 7 op mijn vorige computer ook geïnstalleerd zonder enige problemen dus aan de windows zelf kan het niet liggen, maar hier is het dus het probleem dat ik wel op een toets duw wanneer de melding op het scherm komt, maar het is precies dat de laptop de cd-rom niet volledig doet laden. Ik hoor de cd-rom eventjes laden waarna hij weer stopt met laden, dan komt de aanmelding van asus op het scherm, waarna ik weer dezelfde melding krijg: druk op een toets als u vanop de cdrom wil opstarten.

Dit blijft zich telkens maar herhalen wanneer ik op een toets duw.

Wanneer ik de windows opstartdisk gewoon insteek wanneer ik aangemeld ben, krijg ik ook een foutmelding dat deze installatiedisk niet met de huidige windows kan werken, of iets in die aard, en dat ik vanaf de installatiedisk moet opstarten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok het betreft hier een legaalle versie ...wel denk da je effe geduld moe opbrenge...dat het een vertraging oploopt omwille van de niet juiste drivers voorhanden te hebbe...

ik zelf heb een 30minuten moete wachten ,nadat ik op een willekeurig toets geklikt had om de instal aan te vange , daarna verliep de instal gewoon vlot !

na de volledige instal heb ik de site bezocht van mijn moederbord en een nieuwere driver opgehaald ;moet zegge pc is veel vlotter dan ervoor..

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.