Ga naar inhoud

Game pc kopen


Huggybear

Aanbevolen berichten

Hey ik ben van plan een pc te kopen/samen te stellen voor gebruik op mijn kot.

Deze pc zou moeten dienen om alle taken voor school te maken maar daarnaast ook om games te spelen. Liefst op de high settings natuurlijk.

Mijn budget is ongeveer 1200 euro, all-in.

Ik heb dus echt nog alles nodig wat een pc nodig heeft: beeldscherm, computer zelf, besturingssysteem, voeding, .. alles. Ik heb al wat rondgekeken, maar kan er niet echt aan uit waarop ik nu vooral moet letten en vooral WAAR ik best mijn pc kan kopen/samenstellen. (hoeft niet per se een merk-pc te zijn)

Enige adviezen waarop ik moet letten bij het kopen van een pc, en welke processoren,moederborden,voedingen, enz... de beste prijs/kwaliteit hebben?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een samenstelling voor je gemaakt zit wel net boven de 1200 euro:

Azerty

Behuizing: Cooler Maste CM690 II Basic

Voeding: Cooler Master GX650 650W

Moederbord: MSI 770-G45

Processor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition 3.2GHz Quad Core

Geheugen: 4GB GEIL Value DDR3 1333MHz 1.5v

Videokaart: Gigabyte GTX460 1GB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optische Drive: Samsung SH-S223C DVD Brander

Monitor: BenQ V2210 FullHD 21.5 inch

Toetsenbord: Logitech Comfort Wave 450

Muis: Raccot Kova Gaming muis

Muismat: Steel Series QcK

Speakers: Logitech Z-506 5.1

Besturingsysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit

Assemblage en Installatie + 1 Jaar garantie

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer bedankt voor je supersnelle reactie SigSauer :) Voor zover ik iets heb opgestoken van wat ik allemaal heb gelezen, ziet mij dat er een zeer goed pc'tje uit. Nog enkele vraagjes toch :)

Als ik het nu wat goedkoper zou willen, welke dingen zijn dan de dingen die ik zou kunnen verlagen, en welke moet ik zeker houden?

En is het bijvoorbeeld geen beter idee om ipv 1 harde schijf van 1TB te kopen, 2 harde schijven te kopen van 500GB. Waarbij je 1 schijf gebruikt om foto's, muziek, documenten op te slaan, en de andere gebruikt om programma's op te draaien. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat een betere manier van werken is? Ik kan natuurlijk compleet fout zitten!

Alvast erg bedankt !

Huggybear

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeer bedankt voor je supersnelle reactie SigSauer :) Voor zover ik iets heb opgestoken van wat ik allemaal heb gelezen, ziet mij dat er een zeer goed pc'tje uit. Nog enkele vraagjes toch :)

Als ik het nu wat goedkoper zou willen, welke dingen zijn dan de dingen die ik zou kunnen verlagen, en welke moet ik zeker houden?

En is het bijvoorbeeld geen beter idee om ipv 1 harde schijf van 1TB te kopen, 2 harde schijven te kopen van 500GB. Waarbij je 1 schijf gebruikt om foto's, muziek, documenten op te slaan, en de andere gebruikt om programma's op te draaien. Ik heb ooit ergens gelezen dat dat een betere manier van werken is? Ik kan natuurlijk compleet fout zitten!

Alvast erg bedankt !

Huggybear

Je kan wel op een paar dingen besparen zo zou je ipv de Phenom II 955 een Athlon II X4 640 kunnen pakken wat zo'n 40 euro bespaart.

Eventueel een goedkoper speaker setje bijvoorbeeld de Creative Inspire A500 wat ook weer zo'n 20 euro scheelt.

Je kan zelf de installatie van windows doen dat scheelt ook weer 40 euro.

Dan kom je op dit:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B277389%5D=1&product%5B7517%5D=1&product%5B59493%5D=1&product%5B260613%5D=1&product%5B309506%5D=1&product%5B243509%5D=1&product%5B197627%5D=1&product%5B235982%5D=1&product%5B256839%5D=1&product%5B225309%5D=1&product%5B242662%5D=1&product%5B271480%5D=1&product%5B279269%5D=1&product%5B193775%5D=1&product%5B288021%5D=1

Je kan 2 schijven van 500GB pakken en dit is opzich ook wel beter maar dit kost wel bijna 2x zoveel omdat de prijs per GB lager is bij een 1TB(57,-) schijf dan bij een 500GB(45,-) schijf.

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey SigSauer

Ik heb nog eens wat rondgekeken naar andere mensen hun pc's, en eigenlijk vind ik 1100 euro misschien toch wat veel. Dus heb ik van iemand anders (die ook een game pc wilde) de samenstelling gekopieerd, en er wat aan toegevoegd. Nu vraag ik mij af, is deze configuratie dan zoveel trager dan die van 1100 euro die je daarnet voorstelde? Ik heb ook de assemblage door Azerty er afgelaten omdat ik denk dat ik dit misschien nog wel zelf kan (is dit moeilijk?). Wat ik ervan gemaakt heb is het volgende:

Behuizing: GigaByte GZ-M1BPD-700,Zwart

Voeding: OCZ StealthXStream - Voeding ( intern )

Moederbord: MSI 760GM-E51 - Moederbord - micro ATX -

Processor: 1 x AMD Athlon II X4 640 / 3 GHz - Socket AM3 - L2 2 MB - Box

Geheugen: 4GB GEIL Value DDR3 1333MHz 1.5v

Videokaart: MSI N460GTX Cyclone 768D5/OC - Grafische Kaart

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD502 500GB (lijkt mij genoeg, ik download niet zoveel/geen films,... enkel wat muziek)

Optische Drive: Samsung Super-WriteMaster SH-S223C

Monitor: Acer V223HQBb - LCD-scherm - TFT - 21.5"

Toetsenbord: Logitech Comfort Wave 450

Muis: Raccot Kova Gaming muis

Muismat: Konig Muismat (zwart)

Speakers: Azerty Ultra Sound A1100 zwart (ik zit op een klein kot, zware speakers heeft toch geen zin eigenlijk, eerder headset)

Headset: Creative Fatal1ty Pro Series Gaming Head

Besturingsysteem: Windows 7 Home Premium 64 bit

Dit komt in totaal neer op 868 euro, wat toch een heel pak minder is.

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het scheelt wel wat in prestatie ja. De Athlon II CPU's hebben geen L3 cache wat bij de meeste games er wel aardig inhakt.

ik weet niet wat voor games je speelt maar wellicht is het toch verstandig om de Phenom II te pakken.

De videokaart is ook iets trager maargoed je zult met deze config toch nog aardig kunnen gamen al dan wellicht niet alles op max settings.

Ik haal bijvoorbeeld bij Metro 2033 op 1920x1080 max settings maar gemiddeld 22FPS.

HAWX speel ik gemiddeld met 90FPS

STALKER: CoP rond de 60FPS

Ik heb dit in mijn systeem zitten:

Athlon II X3 440 3.0GHz

4GB RAM

Palit GTX460 1GB(Een van de hoogst geclockte kaarten)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hey SigSauer

Oke ik ben dan toch maar terug naar de 1100 configuratie gegaan, en heb de volgende dingen gedaan:

* Zelf assembleren (-50 euro)

* Die kast (75 euro) heb ik veranderd door een Tacens LYRICA-Midtowermodel-ATX-pianozwart-USB/Audio (35 euro) (is dus -40 euro) (gaan al die dingen ook in deze nieuwe kast ???)

* Het beeldscherm (160 euro) heb ik veranderd door een iets kleiner: BenQ G2020HD - LCD-scherm - TFT - 20" (slechts 100 euro) (scheelt dus ook 60 euro) Grootte van het scherm vind ik genoeg, alleen weet ik niet of dit goedkopere scherm ook zichtbaar de kwaliteit verslechterd?

* De speakers (60 euro) veranderd door hele kleine (8 euro) Azerty Ultra Sound A1100 zwart speakers, maar ik hoef eigenlijk ook niet zo veel meer, 't is maar een klein kot (lawaaioverlast mag toch niet:))

* en ik heb in plaats van de athlon terug de phenom erin gestoken

Hiermee kom ik dan eigenlijk op 950 euro, terwijl ik videokaart,moederbord,processor, enzovoort allemaal behoud en dus eigenlijk goede prestaties zou moeten kunnen hebben, of ben ik weer mis? :D

Huggybear

aangepast door Huggybear
Link naar reactie
Delen op andere sites

De prestaties gaan er niet op achteruit nee met deze config. Hou er wel rekening mee dat je geen intake fan hebt in die behuizing waardoor de temperatuur in je kast wat hoger zal liggen. Dit probleem heb ik namelijk ook ondervonden.

Ik zou dan voor deze kast gaan en deze fan voor aan de voorkant:

Cooler Master Elite 331 Midt :: Azerty

Scythe Kama Flow 2 1400rpm Ventilatorhuis 120 Mm Zwart :: Azerty

Dan is het ver allemaal in orde.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat komt dus op het volgende neer:

Processor: AMD Black Edition - Processor - 1 x AMD

Videokaart: GigaByte GV-N460OC-1GI

Moederbord: MSI 770-G45

RAM : 4GB

Voeding: Cooler Master GX RS-650-ACAA-E3

Scherm: BenQ G2020HD - LCD-scherm - TFT - 20"

Kast: Cooler Master Elite 331 Midt :: Azerty

Fan: Scythe Kama Flow 2 1400rpm Ventilatorhuis 120 Mm Zwart :: Azerty

+ toetsenbord, muis, speakers, DVDwriter, 500GB Harde Schijf, Windows 7, muismat

--------

950 euro :)

Dat lijkt me misschien wel iets :) als ik nog vragen heb kom ik zeker terug!

aangepast door Huggybear
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.