Ga naar inhoud

Nieuwe PC ouders


Duidelijk

Aanbevolen berichten

Hey,

Dit heb ik samengesteld voor men ouders. Een tweede mening kan nooit kwaad.

Budget: Ze zeiden zoiets van een 600 euro maar het is dus al 85 euro (met verz kosten) erover gegaan dus dit is DE MAX.

Waarvoor: Typisch ouders ding, internet, filmpjes op het internet, office (excel zeer gevorderd, onze pa maakt schema's en zo daarin).

Toekomst: Gewoon iets waar ze niets meer aan moeten doen voor de toekomst. Moet jaren meegaan (ik denk dat deze config wel zeker 4j zonder moeite zijn dienst kan leveren, meer is altijd meegenomen vind ik).

Randapperatuur: Ze willen enkel 'bak + W7'. Rest hebben ze al.

Mijn verantwoording:

Processor omdat ik vind dat intel met zijn GPU+CPU processor zeer goede prestaties geeft. De X2 of X3 van AMD + onboard chipset vond ik wat te zwak zeker met de toekomstige filmpjes in zicht.

Moederbord heeft USB3 en scoort zeer goed in reviews (Gigabyte clockt de bus ook naar 137,5MHz, altijd meegenomen).

Behuizing omdat de kast waar die in komt klein is. Is ook makkelijk voor mij om alles in te bouwen. Koeling is ook zeer goed.

De rest is maar wat standaard.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

AMD's IGP zwak? Ik weet niet waar jij dat vandaan hebt hoor maar de HD4200/4290 verpulverd die geintegreerde intel gpu met het grootste gemak.

Alleen dat je 10 kanaals geluid met TrueHD hebt is dan ook de enige reden om een i3/i5 te nemen en een Athlon II X4 is in de meeste gevallen ook sneller dan die i3 530.

AMD 890GX « Hardware Reviews

---------- Post toegevoegd om 18:59 ---------- Vorige post was om 18:47 ----------

Hier in ierders geval een alternatief:

Azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mmm... Dat is toch niet wat ik gelezen heb. PCmark is in mijn aanzien nog steeds de beste weergave van reallife invloed.

EDIT:

Jou samenstelling, ik was nog iets vergeten: De airflow in de kast waar deze in komt is redelijk slecht waardoor de behuizing toch redelijk moet zijn in interne airflow. Die Lian Li die ik had is daar zeer goed in. 2x 120mm intake + 80mm outtake + veel plek voor koeling van de processor.

aangepast door Duidelijk
Link naar reactie
Delen op andere sites

PCMark is en blijft een benchmark dus ik kijk gewoon naar echte cijfers van dingen die je zou doen zoals een video bestand afspelen en dergelijke.

Ze doen er niks intensiefs mee dus beide systemen zijn gewoon goed daarvoor, en zelfs al zouden er in de toekomst nog zwaardere video formaten uitkomen dan kun je er altijd nog een budget videokaartje erbij doen.

De kast die ik gekozen heeft overigens een 120mm intake en 3 optionele 80mm fans voor lucht afvoer. Die 40 euro die je bespaard met deze kast kun je dan mooi gebruiken om een 80mm fan er bij te plaatsen,

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

jaja, maar de manier waarop alles ingedeeld is geeft een betere flow in de Lian Li. De buffer is groter.

1 ding ook: Ik ga ze zelf in elkaar steken en de Lian Li is vele makkelijker dan de Aerocool :P. Lian Li kan ik moederbordtray eruit halen.

Het zal ook de lian li worden, ons ma vind de aerocool niet mooi heeft ze net gezegd. (die is net thuis)

Hier een review van de cases.

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

zeg denk je dat je ouder meteen 4 gb aan ram nodig hebben?

zou 2 gb ram niet genoeg moeten zijn voor nu? of misschien zelfs 1gb ram?

als het later blijkt dat toch meer nodig is kun je deze altijd nog kopen en er in zetten toch.

dit zou voor nu tot 50 euro kunnen schelen (als je voor 1 gb ram gaat voor 2 gb weet ik niet).

ik heb heel even gekeken naar ram geheugen en dacht dat deze wel enig sinds over een kwam met de ram geheugen die je zelf had geselecteerd (ik heb alles met jouw samenstelling gedaan niet omdat deze perse beter is of zo maar gewoon omdat ik die toevallig nog open had staan). voor zover ik weet zou deze geheugenkaart bij jouw samenstelling moeten passen maar dit weet ik niet zeker (aangezien ik er niet al te veel van af weet) dus dit zul je zelf moeten controleren.

en dan kom je met jouw samenstelling op =1&product[217820]=1&product[225309]=1&product[230842]=1&product[239783]=1&product[252930]=1&product[259627]=1&product[235982]=1&product[252923]=1&product[302193]=1"]dit uit.

ik hoop dat dit helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

hey,

zeg denk je dat je ouder meteen 4 gb aan ram nodig hebben?

zou 2 gb ram niet genoeg moeten zijn voor nu? of misschien zelfs 1gb ram?

als het later blijkt dat toch meer nodig is kun je deze altijd nog kopen en er in zetten toch.

dit zou voor nu tot 50 euro kunnen schelen (als je voor 1 gb ram gaat voor 2 gb weet ik niet).

ik heb heel even gekeken naar ram geheugen en dacht dat deze wel enig sinds over een kwam met de ram geheugen die je zelf had geselecteerd (ik heb alles met jouw samenstelling gedaan niet omdat deze perse beter is of zo maar gewoon omdat ik die toevallig nog open had staan). voor zover ik weet zou deze geheugenkaart bij jouw samenstelling moeten passen maar dit weet ik niet zeker (aangezien ik er niet al te veel van af weet) dus dit zul je zelf moeten controleren.

en dan kom je met jouw samenstelling op =1&product[217820]=1&product[225309]=1&product[230842]=1&product[239783]=1&product[252930]=1&product[259627]=1&product[235982]=1&product[252923]=1&product[302193]=1"]dit uit.

ik hoop dat dit helpt

Maar dan heeft de PC maar 1GB ram er in zitten of zie ik het nou verkeerd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt er aan als hij vindt dat 1gb te weinig is dan kan hij er net zoveel van maken als hij dat wil maar als hij de kosten wil dekken dan zou hij met het product wat ik hier neer zette op 1gb ram komen inderdaad. hij zou ook voor 2gb kunnen kiezen maar dan komt hij hoger uit in de kosten (natuurlijk kun je later altijd nog meer ram er in stoppen maar dan heb je die kosten nu niet meteen en kan het wezen dat je uit eindelijk het helemaal niet nodig hebt aan gezien je ouders neem ik aan niet veel gamen).

hoop dat dit het duidelijker maakt ;)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.