Ga naar inhoud

Nog maar eens een nieuwe GAME PC voor ongeveer 800 euro


jorigy2010

Aanbevolen berichten

Deze pc is vnl. om te gamen bedoeld.

Kan de behuizing wat kleiner ? Er worden dikwijls kasten voorgesteld die enorm veel plaats innemen, én extra schijven kunnen opslaan, maar is dit laatste voor een gamer nodig ? (buiten de afkoeling die uiteraard beter zal werken in een grotere kast)

Scherm, toestsenbord, muis en geluid zijn reeds voorhanden!

Wel windows 7 meeleveren en de assemblage (in azerty) laten gebeuren.

Heb usb3 op huidig moederbord staan en wil dit ook op deze pc hebben.

Voorstel ?:hmmmm:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb iets voor je samengesteld:

Azerty

Behuizing: Aerocool QS-200

Voeding: OCZ ModXStream 600W

Moederbord: Asrock 890GM PRO3

Processor: AMD Phenom II X4 945 3.0GHz

Koeler: Revoltec Heatpipe Advanced

Geheugen: 4GB Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz

Videokaart: MSI GTX460 768MB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: Samsung SH-S223C

OS: Windows 7 Home Premium x64

Assemblage en 1 jaar garantie

Link naar reactie
Delen op andere sites

Prachtig,

heb enkele opmerkingen :

Startbudget is en was om en bij de 800 euro maar daar mag wel een 100 euro extra bij indien dat voor het gamen iets extra oplevert !

Kan ik de videokaart vervangen door de GigaByte GV-N460OC-1GI - Grafische adapter - GF GTX 460 ?

en levert die 50euro extra mij ook meer game-kwaliteit ?

Is er nog een snellere processor mogelijk die ook in dit geval meer kwaliteit levert voor iets meer geld ?

bv door gebruik te maken van een i-core 7 of moet er dan weer te veel aangepast worden

en wellicht is de 140 euro extra in verhouding te duur/veel ?

Is de koeling voldoende ? heb op mijn vorig systeem de S Mugen B-2100 staan en die is fluisterstil (36 euro) of niet echt nodig en kiezen voor de Revoltec?

voor de andere elementen vertrouw ik op jullie deskundigheid dat ze netjes bij elkaar passen, trouwens de harde schijf en geheugen zitten ook al op mijn pc die jullie

hadden samengesteld enige tijd geleden, en dat lukt prima !

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de 1GB versie van de GTX460 is wel wat sneller zeker op hogere resoluties als 1920x1080 daar beneden niet zo veel.

Uiteraard zul je met een sneller processor meer prestatie krijgen en dat is zeker de investering waard voor de toekomst.

Ik weet niet of een volformaat toren koeler(16cm hoog) past in deze kast daarom heb ik voor de zekerheid een iets kleinere koeler gepakt.

Nou ik heb de samenstelling nog een beetje aangepast het zal misschien iets te duur zijn:

Azerty

Behuizing: Aerocool QS-200

Voeding: OCZ ModXStream 600W

Moederbord: Asrock 890GM PRO3

Processor: AMD Phenom II X6 1055T 2.8GHz Hexa-core

Koeler: Revoltec Heatpipe Advanced

Geheugen: 4GB Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz

Videokaart: Gigabyte GTX460 1GB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: Samsung SH-S223C

OS: Windows 7 Home Premium x64

Assemblage en 1 jaar garantie

Of met intel:

Azerty

Behuizing: Aerocool QS-200

Voeding: OCZ ModXStream 600W

Moederbord: ASUS P7H55/USB3

Processor: Intel Core i5 760 2.8GHz

Koeler: Akasa X4 AK-968

Geheugen: 4GB Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz

Videokaart: Gigabyte GTX460 1GB

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: Samsung SH-S223C

OS: Windows 7 Home Premium x64

Assemblage en 1 jaar garantie

In de onderstaande links kun je zien hoe deze bovenstaande systemen ongeveer zullen presteren tegenover elkaar:

AMD's Six-Core Phenom II X6 1090T & 1055T Reviewed - AnandTech :: Your Source for Hardware Analysis and News

Six Cores from AMD: AMD Phenom II X6 1090T Black Edition and Phenom II X6 1055T CPU Review (page 6) - X-bit labs

Grafieken | Hardware.Info Nederland

Link naar reactie
Delen op andere sites

laatste (hopelijk) vraagjes :

kan ik niet makkelijker upgraden naar een betere processor én grafische kaart (bv over 2 jaar) als ik voor het 2de systeem kies ?

het andere systeem blijkt over een micro atx moederbord te beschikken ... wellicht had je dat gekozen omdat ik een kleinere kast wilde ?

de links geven volgens mij aan dat de grafische kaart van doorslaggevende aard kan zijn (mijn keuze wordt dan de GTX 460 1G).

nogmaals bedankt en als tegen morgen alles duidelijk is wordt ie meteen besteld !

grtjs

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb bij het onderstaande systeem een klein foutje gemaakt ivm met het moederbord deze is groter dan de kast.

Zover ik kan zien zijn er geen USB3 matx borden voor S1156, dus als dit echt vereist is dan kan je nog een losse USB3 kaart kopen, dat kost tussen de 15-30 euro meer.

Azerty

In principe kun je geen van beide upgraden omdat deze platforms volgend jaar vervangen worden en dus zullen er ook geen nieuwe processoren meer komen.

Ja ik heb inderdaad voor matx gekozen voor die reden, anders kun je niet echt een kleinere kast krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

kan ik de volgende samenstelling maken ?

moederbord : Gygabyte GA-870A-UD3 socket AM3

processor : AMD Black Edition X6 1090T

graf.kaart : Gygabyte GV-N460OC-1GI - grafische adapter - GF GTX 460 - 1 GB

kast : Cooler Master CM 690 II Basic - midtowermodel - ATX

harde schijf : Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ - vaste schijf - 1 TB - SATA-300

optische s. : Samsung Super-WriteMaster SH-S223C - DVD±RW (±R DL)/DVD-RAM-station - Serial ATA

geheugen : Kingston ValueRAM geheugen - 4 GB : 2 x 2 GB - DIMM 240-pins - DDR3

voeding : OCZ ModXStream Pro voeding - 600 Watt

koeler : Revoltec PipeTower Advanced - Koeler voor processor Socket 775, Socket 754, Socket 939, Socket 940, Socket AM2, Socket AM2+

kan dit laatste wel en is de koeling voldoende ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.