Ga naar inhoud

Een Gaming-pc kopen:) Budget is ongeveer max 2500 euro


Aanbevolen berichten

Besten :)

In de maand december ben ik alleszins van plan om al dan niet een desktop aanteschaffen vermits mijn Medion laptopje hier oud word en een beetje brol is om deftig te kunnen gamen. Ik kan bijna enkel age of empires hier op spelen :) Nu mijn vraag is, wat zou ik al dan niet kunnen qua Gaming-pc voor een bedrag van 2500 euro? en dit is voor scherm, toetsenbord, muis, etc.. dus voor alles :) Nu zelf zou ik deze pc gebruiken voor doeleinde als het Gamen natuurlijk en af en toe gebruike voor een filmje, dus eventueel mijn desktop verbinden met mijn tv'ke :) zodat ik naar bv Blue-Ray films kan kijken.

Nu vermits ik een leek ben op dit gebied vroeg ik af er iemand bv al dan niet misshien een pc kan samenstellen voor mij voor dit bedrag? zodat ik misshien ook hier en daar eens kan kijken en vergelijken.

Zelf had ik ook gehoord van het type AlienWare van dell als ik mij niet vergis? Iemand die ook van het forum hier ervaring heeft met dit type Gaming-pc?

Ik had misshien gedacht om eventueel zo een pc te kopen, even de link hier neerzetten

Alienware Aurora Voltaire PC Azerty - Computerstore.be

Dit is zo een Alien-ware computer, nu de prijs van deze pc staat nog goed in mijn budget en ik kan hem natuurlijk misshien later aanpassen, of denken jullie dat ik bv voor die prijs van die pc een betere pc kan laten samenstellen? Zou deze pc van alienware auro krachtig genoeg zijn om bv Call of Duty Black ops te spelen of eventueel assasins creed 3 op maximale resolutie en in vloeiende beweging?

Of zou ik het bedrag investeren in een andere, betere Gaming-pc?

Srry voor al deze vragen, maar ben nu eenmaal een leek als het gaat om gamen met een desktop :) zelf heb ik hier thuis een PS3 staan maar sommige games zoals shooters of RPG's speel je het natuurlijk het best op een pc :)

Alvast bedankt voor de hulp :)

groeten Boogie Black Maigc

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ok ik heb wat voor je samengesteld:

Azerty

Behuizing: Fractal Design R3 Zwart

Fans: 2x Be Quiet Silent Wings Pure 120mm

Voeding: Cooler Master GX750

Moederbord: Gigabyte GA-X58-UD3R

Processor: Core i7 950 2.93Ghz

Koeler: Corsair H70

Geheugen: 6GB Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz(Als je van plan bent over te clocken dan kan je nog altijd 1600MHz modules pakken)

Videokaart: 2x Gigabyte GTX460 1GB(SLI)

SSD: OCZ Vertex 2 90GB(Windows)

Hardeschijf: 2x Samsung SpinPoint F4 320GB(RAID 0 voor Games)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB

Optisch station: LG Blu-Ray brander(Brand ook CD/DVD)

Toetsenbord: Logitech G510

Muis: Roccat Kova USB Gaming Muis

Muispad: Corepad Cerro L

Speakers: Logitech Z506 5.1(Heb je liever 2.1 dan raad ik de Z-2300 aan van Logitech)

Monitor: Asus VW246U 24 inch 1920x1080

OS: Windows 7 Professional x64

Assemblage + Windows installatie en 1 jaar garantie

Voor minder kan het ook uiteraard mocht je niet zoveel willen besteden:

http://azerty.nl/winkelmandje/winkelmandje/?legen=1&product%5B284881%5D=1&product%5B251678%5D=1&product%5B311178%5D=1&product%5B212474%5D=1&product%5B309163%5D=1&product%5B260614%5D=1&product%5B258740%5D=1&product%5B212478%5D=1&product%5B102042%5D=1&product%5B288021%5D=2&product%5B225309%5D=1&product%5B280152%5D=1&product%5B243509%5D=1&product%5B312147%5D=1&product%5B304855%5D=1&product%5B239281%5D=1&product%5B9448%5D=1&product%5B278819%5D=1

Behuizing: Fractal Design R3 Zwart

Voeding: Cooler Master GX750

Moederbord: Gigabyte GA-X58-UD3R

Processor: Core i7 950 2.93Ghz

Koeler: Prolimatech Megahalems + Be Quiet Silent Wings Pure 120mm

Geheugen: 6GB Kingston ValueRAM DDR3 1333MHz(Als je van plan bent over te clocken dan kan je nog altijd 1600MHz modules pakken)

Videokaart: 2x Gigabyte GTX460 1GB(SLI)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F4 320(Windows)

Hardeschijf: Samsung SpinPoint F3 1TB(Games)

Optisch station: LG Blu-Ray brander(Brand ook CD/DVD)

Toetsenbord: Logitech G110

Muis: Roccat Kova USB Gaming Muis

Muispad: Corepad Cerro L

Speakers: Logitech Z506 5.1(Heb je liever 2.1 dan raad ik de Z-2300 aan van Logitech)

Monitor: Asus VW246U 24 inch 1920x1080

OS: Windows 7 Professional x64

Assemblage + Windows installatie en 1 jaar garantie

aangepast door SigSauer
Link naar reactie
Delen op andere sites

Alienware kost te veel voor wat het is. De verkrijgbare informatie is dan ook nog eens beperkt.

Dit is wat ik zou kopen voor die 2500 euro.

Ik heb er wel een Zwaar moederbord ingestoken om te overclocken.

Daarnaast zit er een OCZ RevoDrive in. Dit is een SSD die direct op het moederbord word aangesloten via PCIe 4x aansluiting. Deze SSD is SUPERSNEL maar ondersteund wel geen TRIM. Je zal ze dus jaarlijks moeten onderhouden.

Voor de rest.. GTX 470 SLI opstelling, Coolermaster Silent Pro Gold 800Watt voldoende voor de GTX 470 SLI + overclockje. Van muizen ben ik meer fan van Razer en ik heb de deathadder en ben er tevreden over.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat PCIe 4x slot wordt geblokkeerd door de videokaarten. Daarbij zitten de onderste 2 PCIe 16 sloten op de NF200 chip dus of dit dan ook werkt met die SSD is nog maar de vraag.

Het klopt dat die heel snel is, dat die geen trim heeft maakt niet veel uit dit kan je ook handmatig doen. Wat betreft de GTX470's, deze zullen lang niet zo stil zijn als de GTX460 van gigabyte en zijn ook maar marginaal sneller.

De muis is meer een persoonlijk iets, misschien vindt hij de muis wel helemaal niks. Het Iiyama scherm, als die net zo'n waardeloze kleurweergave heeft als zijn kleinere broertje(Die ik heb) dan ben je beter af met het Asus scherm dat ik gekozen had.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.