Ga naar inhoud

bizarste probleem ooit ;o)


hellebaard

Aanbevolen berichten

Type laptop : http://www.ciao-shopping.nl/Fujitsu_Siemens_AMILO_M_1420__261375#productdetail

O/S windows XP home; service pack 2

Probleem:

De laptop werkt perfect als ik een toets op het keyboard blijf indrukken. Van zodra dat ik de knop loslaat gebeurt er niks meer, no processing, van zodra ik gelijke welke key ingedrukt hou werkt de laptop opnieuw, kan ik de muis bewegen, programmas openen en sluiten etc... Dit gebeurt van zodra ik opstart; bij het windows xp logo opstart scherm stopt de indicator met lopen en dan moet ik een toets op het

keyboard ingedrukt houden om verder op te starten...

Dit is geen constante soms werkt de laptop ook normaal zonder key te moeten indrukken.

wat is reeds vervangen; moederbord 2x; de orginele ventilator is vervangen en er is één extra gemonteerd omdat de initiele ventilator bleef draaien en een storend lawaai maakte, keyboard is ook vervangen (dit allemaal door siemens zelf) volgens hun test resultaten werkte alles goed, eenmaal thuis HETZELFDE probleem.

Aangezien ik zelf geen leek ben met pc's ben ik zelf beginnen zoeken naar het probleem. Ik heb knoppix (linux) als O/S geinstalleerd en daar stelt het probleem zich niet!

Ik heb met de recovery cd-rom van fijutsi-siemens alles helemaal opnieuw geinstalleed, windows xp home/sp2 alle hardware etc... en het probleem is er terug. De herinstallatie is helaas niet vlekkeloos verlopen, bij het herformateren van de HD bleef de indicator hangen op 54%. De installatie is pas gelukt na verwijdering van de partities en het aanmaken van een nieuwe met als gevolg dat de HD nu maar 40Gb is ipv de origenele 60Gb. Als ik de windows chkdsk run blijft die ook hangen op 54%... Mijn vermoeden gaat nu uit naar een foute HD die bad sectors heeft??? Maar met linux draait het uitstekend??? Is het probleem hardware of software gerelateerd??? Meer vragen dan antwoorden? Kunnen jullie mij helpen? Indien niet wet jullie waar ik zou terecht kunnen?

De laptop valt immers al buiten garantie. Dank U

Link naar reactie
Delen op andere sites

mss eens de hd volledig formatteren, en alle partities er van halen, dan een nieuwe partitie aanmaken en daar je windows op zetten?

dit had Hellebaard reeds geprobeerd las ik,

Inderdaad wel een vreemd probleem,

u hebt inderdaad al tal van oplossingen geprobeerd. Om zo vanbuiten te zeggen wat hiervan de oorzaak zou kunnen zijn is heel moeilijk.

Het kan inderdaad een probleem zijn met de harde schijf maar dat verklaart niet meteen de gevolgen.

Ik wil er gerust even naar kijken, ik beschik wel over de nodige apparatuur/software om de mogelijke oorzaak te achterhalen en mogelijks een oplossing te bieden.

laat gerust even weten waar u ongeveer woont dan kunnen we voor een oplossing kijken.

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Alvast bedankt voor jullie reacties.

Heb net Windows Vista Home Basic erop gezet => problem remains !!!!

Ongelooflijk, heb er nu al zoveel tijd aan besteed...

Wat jullie nog niet weten:

Het is allemaal begonnen met een voeding probleem de accu laadde niet meer op en de voeding had de printplaat verschroeid op de plaats waar je voeding in je laptop stopt...

=> binnen bij Siemens; nieuw moederbord; nieuwe ventilator + extra ventilator.

=> eenmaal thuis voeding werkt, batterij werkt, accu laadt...MAAR dan kwam

het bizarre probleem opdagen, eender welke key indrukken om de computer te laten verder werken, zelfs bij opstart of afsluiten van windows, alsof het systeem in pauze gaat.

=> maar soms werkt de computer ook goed zoals het moet.

=> binnen bij Siemens; nieuw moederbord, nieuw keyboard, laptop ondergaat alle tests en blijkt OK

=> eenmaal thuis komt hetzelfde probleem weer opdagen.

Het is niet zeker te zeggen dat het probleem voor het eerst kwam opdagen na de eerste keer het dat het moederbord is vervangen. Kan ook ervoor zijn geweest, alleen had het zich misschien nog niet gemanifesteerd aangezien de korte tijd tussenin voedingprobleem en het binnenstoppen bij Siemens.

- Het voedingsprobleem kan de oorzaak zijn geweest? Een stroompiek hebben gegeven aan één of ander component?

- Het langdurig draaien van de processor aan "te" hoge temperaturen aangezien de ene ventilator bleef blazen en er een tweede is bij gemonteerd.

- De hard disk die niet meer te formateren valt, loopt vast, chkdisk loopt vast, bad sectors...

De eerst volgende stap is mijn inziens een andere harddisk aan hangen en kijken of het probleem zich opnieuw voordoet... Maar dat heb ik niet zomaar

liggen...

Ben je hiervoor uitgerust dan zou dat natuurlijk heel vriendelijk zijn mocht je er eens naar kijken... Je moet je absoluut niet verplicht voelen...

Als die siemens techniekers het niet kunnen oplossen wil dan dat niet zeggen dat het eigenlijk een verloren zaak is?

Ik woon in Gent, maar dit is een laptop van vrienden die wonen in Brakel...

Thanks!

Hellebaard

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.