Ga naar inhoud

aankoop netwerk toebehoren


papatje

Aanbevolen berichten

Hallo, ik een nieuwe computer aanschaffen en ik zou een draadloos netwerk wille opzetten,nu zou ik willen weten wat de beste koop is en dit aan de hand van ervaringen van de andere gebruikers. Wat is de opstelling; 1 pc desktop (nieuw) met windows Xp, 1 laptop met windows Vista en 1 oudere desktop Pc met windows Xp home moederbord Asrock K7VT2 met 256MB geheugen zonder draadloze netwerkkaart, deze computer staat op het 2e verdiep en de afstand tussen router en pc schat ik een 15 a 20 m. alvast bedankt voor de inlichtingen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het probleem met draadloze netwerken is de omgeving, hoe ziet uw huis eruit, is er een mogelijkheid om te bekabelen, zit er veel beton in het huis,...?

Voor draadloze routers heb je keuze zat. mijn voorkeur gaat naar linksys, maar d-link of andere zijn daarom niet minder goed.

De meeste draadloze routers bevatten ook een switch waar nog eens 4 computers met kabel kunnen aangesloten worden. dus voor die ene pc is dit ook een oplossing.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Die oudere desktop dat is me wat, die gaat volgens mij wel beginnen haperen als je er internet bij gaat opzetten :)

Een extra ramlatje kan dat wel verhelpen, en een draadloze netwerkkaart is er ook zo ingeplaatst.

Usb-stickjes zijn sowieso uit den boze, zeker voor 15-20 meter, da's riskant.

Maar je wil ervaringen, goed.

Onze thuissituatie:

*router op de zolderkamer (2e verdiep als je wil)

*laptop vroeger met kabel nu ook draadlood op zelfde zolderkamer

*desktop vroeger met usb-stickjeuh en nu netwerkkaart op mijn kamer (=naast kamer onder zolderkamer)

*laptop in benedenverdieping

Alle computers goed up-to-date.

Laptops hebben ingebouwde ontvangers, 0 problemen mee.

Mijn desktop, (waar in principe maar 1 muur tussenstaat omdat de zolderkamervloer halfopen is) had met dat usb-dink heel veel moeilijkheden, sinds de netwerkkaart geen problemen meer.

Eens twee vloeren en een zijmuur (diagonaal) tussen de router en de laptop gaat het niet meer.

In de kelder heb ik met de latops nog niet gewerkt, dus weet niet wat het effect daar is voor de verbinding :D

Maar eens je buiten de buitenmuren gaat is het vrijwel onmogelijk nog verbinding te maken (vergeet niet, onze router staat boven, op het dak zal je wel prima ontvangst hebben :D )

Als je overweegt om je oudere desktop internetklaar te maken, assisteren we je daar graag bij natuurlijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.