Ga naar inhoud

Probleem met draadloos internet


Gast Jesse

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen

Ik nu al enkele dagen draadloos internet thuis, maar ik heb geregeld problemen. Zo kan ik nooit een bijlage in een mail openen (een gewoon word-doc), geen bestanden ontvangen via msn, sommige sites duren eeuwen om te openen (met gevolg dat er na 1uur staat 'pagina kan niet worden weergegeven', terwijl het op een andere pc wel kan geopend worden in 5sec),...

Ik heb al eens firewal uitgeschakeld maar probleem blijf bestaan. Ik vermoed dus dat het iets is met instellingen van het draadloos internet, maar ik weet daar helemaal niks van af.

Dus mijn vraagje is: Wat is er fout men mijn internet(instellingen) en wat moet ik eraan doen ?

bijkomende informatie :

windows xp - home edition

internet: via zo een USB-ding (weet de juiste naam niet)

merk van da USB-ding: D-Link DWL-G122

Link naar reactie
Delen op andere sites

zijn beide pc's draadloos?

hoe ver staat je router van je pc, hoeveel verdiepingen, ...?

beveiliging van je router? deze bevat ook een firewall, misschien zijn daar een aantal instellingen niet juist. merk en type van de router?

ik weet het, veel vragen, maar (draadloze) netwerken zijn zo bizar dat we ons een volledig beeld moeten kunnen voorstellen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja de beide pc's zijn draadloos. Mijn pc is wel een vaste pc en heeft windows xp, de andere is een labtob met windows vista.

De router staat juist onder mijn USB-ding (maar 1verdieping hoger), en bij signaalsterkte staat steeds: 'zeer goed; 54,0 Mbps'

Ik denk niet dat het aan de router ligt, aangezien de andere pc wel perfect via de router mails kan openen.

merk en type van de router: D-link DIR-635 wireless N router

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb de software verwijderd, en alles opnieuw geïnstalleerd. Maar het lukt nog steeds niet :(

Ik heb wel iets gevonden,waar ik eerder nog geen aandacht aan besteed had. Je kan zo bij configuratiescherm - internet en netwerk - netwerkverbindingen - dan degene van van D-link draadloss - eigenschappen - en daar kan ik ergens iets uitvinken, iets van automatische configuratie. Moet ik daar iets mee doen ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.