Ga naar inhoud

iets instaleren in Kubutunu 7.04


Aanbevolen berichten

Beste,

ben aan het experimenteren met kubutunu op men oude pc. maar nu is het probleem hoe moet ik moederbord drivers en videokaart drivers installeren in dit systeem (ben windows gewoon)? heb al geprobeert met direct van de site van nvidia te downloaden maar dan opent hij het bestand en krijg ik tekst.

alvast bedankt !

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je enige problemen met de pc? Als alles goed werkt heb je waarschijnlijk ook de juiste drivers en is het niet nodig om andere drivers te downloaden.

Kan deze pc geen hogere versie van kubuntu aan? Er worden waarschijnlijk geen updates meer gegeven voor versie 7.04.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Als alles werkt zijn de drivers wel al geïnstalleerd. Niet noodzakelijk de laatste nieuwe drivers, maar dat is ook niet nodig. In Linux kan het soms beter zijn om niet de nieuwste drivers te gebruiken. Zolang alles goed werkt moet je niet met de drivers gaan prutsen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een aantal drivers zitten standaard in (K)Ubuntu of worden automatisch geïnstalleerd bij een eerste update. Ik werk enkel met ubuntu, maar normaal is dit grotendeels hetzelfde als kubuntu. Als je in de nieuwste versie klikt op systeem -- > beheer -->stuurprogramma's kan het zijn dat je drivers ziet voor je systeem die nog niet zijn geïnstalleerd. Dit kunnen de "open" drivers zijn of de drivers van de fabrikant zelf.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 maanden later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.