Ga naar inhoud

aankoop nieuwe game pc


Aanbevolen berichten

hallo,

ik ben van plan een nieuwe game pc te kopen en ik zou eens moeten weten of het wel een goede config zou zijn kwa prijs en kwaliteit. en is het ook mogelijk een 700Watt voeding te nemen ? de pc zou vooral gebruikt worden om te gamen (games zoals fallout,metro,aion,... op max te draaien)

Grafische kaart

Sapphire HD6870 (2x) € 229,90*

CPU

AMD Phenom II X6 1090T € 249,90*

voeding

Antec TruePower Quattro 850Watt € 149,90*

Behuizingen Midi Tower

Antec Antec Six Hundred ATX € 84,90*

DVD-reWriters

LG GH-22NS30 € 19,99*

Moederbord

ASRock 890FX Deluxe 3 € 139,90*

Harddisks 3,5 inch SATA

Western Digital WD5000AADS € 79,98

Geheugen DDR3

OCZ 4 GB DDR3-1333 Kit

4096 MB, CL7 7-7-20, 2 stuk(s), PC3 10666 € 89,90*

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je alleen games gaat spelen kun je beter de Intel I7 870 nemen aangezien die dan beter is, je zult namelijk niks merken van 6 cores als je een game speelt en de I7 870 komt beter uit de benchmarks.

als je toch een keer veel dingen tegelijk doet op de pc(die niet te zwaar zijn) dan is de I7 870 ook beter omdat deze hyperthreading heeft waardoor 1 core 2 processen tegelijk doet (dus 8 processen tegelijk), maar als dit allemaal zware processen zijn dan kun je wel weer beter voor de AMD Phenom II X6 1090T gaan.

dus als je het mij vraagt zou de I7 870 meer aan jouw eisen voldoen dan de AMD Phenom II X6 1090T. uiteraard zul je dan wel weer een ander moederbord moeten kiezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik zou ook eerder naar een X58 chipset gaan (dus i7 9xx processors). Die hebben gewoon meer PCIe 2.0 lanes die ze kunnen gebruiken. Je gaat daar natuurlijk wel meer voor moeten betalen aangezien de X58 chipset veel meer kost en je ook nog eens een northbridge nodig hebt.

Ik zou zoiets als dit nemen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Northbridge zit sowieso al op het moederbord. Het is gewoon een van de redenen waarom X58 moederborden zoveel kosten.

Waroom de XFX? De goedkoopste die direct leverbaar is. Momenteel heb je enkel nog standaard HD6870's dus is er niet echt een verschil. Nu kies ik nooit voor club3D. Zien er niet mooi uit (verpakking van XFX is echt knap) en over club3D hoor je soms wat klachten.

Waarom niet Sapphire: die staat op +10dagen voor dat die binnen is. Sapphire zijn eerste shipment van HD68xx kaarten is al op. Nu zijn die van XFX en andere in stock.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik zag vandaag dat diamond al een hd 6870 OC op de markt had gebracht toen de rest ook uit kwam dus het klopt niet helemaal wat je zegt, maar deze kon ik nog niet vinden bij azerty dus dan zul je die ergens anders vandaan moeten halen voor nu (of je kunt naar azerty toe stappen en er om vragen).

voor de rest kan ik uit reviews/benchmarks vinden dat de XFX beter is dan de Sapphire

Link naar reactie
Delen op andere sites

Diamond heb ik nog nooit zien langskomen. Ik denk dat dat een merk zal zijn dat niet verkrijgbaar is in Europa.

De verschillen in benchmarks zijn redelijk verwaarloosbaar en elke XFX kaart zal niet volledig hetzelfde zijn als een andere XFX kaart. Het is onmogelijk om exact dezelfde kaart 2 keer te maken. De ene keer is er net wat meer weerstand in een weerstand die ze er op solderen enzo...

Dus zo zal het wel kloppen: Momenteel zijn er nog geen speciale versies verkrijgbaar in de benelux waarbij overweegbare prestatie verschillen zijn. :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.