Ga naar inhoud

ps3 aansluiten op pc


ricardo425

Aanbevolen berichten

ik heb de handleiding online opgezocht, en vond er een foto van de opstelling van ZOLID ten opzichte van je apparatuur... post-22934-1417704220,9925_thumb.jpg

daar staat niets bij van dat dat playstation compatibel is.

playstation is heel anders in formaten dan een gewone computer. ik probeer al lang een computer zomaar aan je ps3 aan te sluiten, maar dat gaat niet, totzover ik weet.

je kan wel een harde schijf aan je ps3 hangen, en dan weer aan je computer... (dan moet je dit wel eerst formateren als ps3 (dus FAT-32)

wellicht zal je je opgenomen fragmenten moeten converteren naar een formaat dat wel met playstation compatibel is (in dit geval is het geluid het probleem)

wat zijn de eigenschappen van die fragmenten, zowel video als audio?

Link naar reactie
Delen op andere sites

een filmpje = audio + video

audio en video is iets heel anders, en bestaan in verschillende formaten;

uw audio kan mp3 zijn, misschien mp4 of aac, of iets anders...

1-wat is het bestandstype? (rechtsklikken bij eigenschappen (bv, wmv of avi, ...)

2-zit er ondertiteling bij?

3 is het steeds 1 file? (indien .wmv, .avi, enz ja) (bv .vob nee)

(wat is eigelijk exact de bedoeling? dat hij steeds films kan kijken op ps3? de films die bij hem op de schijf staan?

je kan dat gemakkelijk streamen met vuze, maar niet alle formaten, ik heb hetvolgende getest:

AVI film OK

AVI+.ass of .srt NIET OK

MP4 film OK

MP4+.ass of .srt NIET OK

MKV films NIET OK

AVCHD fillms NIET OK (vreemd)

AAC audio OK

MP3 audio OK

andere formaten heb ik niet getest...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Sorry voor het wachten op antwoord.

Het bestandstype is AVI, er zijn geen ondertiteling bij, steeds maar 1 file (AVI).

Zij bedoeling is om van de spellen dat hij speelt , om er gedeelten van op te nemen en deze dan op het internet te zetten. Waarschijnlijk om te delen met andere vrienden.

Hetgeen we al geprobeert hebben is gedeelten op te nemen en de beelden zijn in orde onder AVI bestand, maar er is geen geluid te horen.

Bedankt voor het wachten, maar wanneer er school is mag hij niet met de playstation spelen. Studies gaan voor.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je het avi bestand op de computer afspeelt, heb je dan wel geluid?

en met wat neemt hij dat op tijdens het gamen?

ik dacht dat het fragment op je pc inorde was, en dat je dan naar je ps3 stuurde om dan op je ps3 te kijken, en dat je op je ps3 geen geluid had...

maar omdat je zegt hij wil het op internet zetten, dan moet je met dat fragment niet meer naar je ps3, dus heb ik het waarschijnlijk verkeerd begrepen.

je moet even beter uitleggen... dus hij speelt op ps3, hij neemt dat op met een camera? hij sluit dat aan op zijn pc? en bewerkt dat met zolid (die dat op youtube zou moeten zetten?) zoiets?

aangepast door Den Axel
Link naar reactie
Delen op andere sites

je moet even beter uitleggen... dus hij speelt op ps3, hij neemt dat op met een camera? hij sluit dat aan op zijn pc? en bewerkt dat met zolid (die dat op youtube zou moeten zetten?) zoiets?

Wanneer hij een deel van een games speelt, neemt deze direkt op met de zolid (geen camera). De opgenomen beelden staan op de laptop, maar wanneer we deze laten afspelen op laptop is er geen geluid bij. Het is wel degelijk opgenomen van ps3 naar laptop en niet omgekeerd.

Hopelijk ben je hier wat wijzer uit gekomen. Groeten Richard

Link naar reactie
Delen op andere sites

ok, ik ben mee. probeer zo eens een fragment naar mij te mailen (als het niet te groot is.)

en je speelt het gewoon af met win media player?

1 ding is duidelijk.. het probleem ligt bij Zolid. of bij Zolid vs ps3

Zolid vs ps3

1 ofwel is dat Zolid systeem niet compatibel met ps3 (dus de gegevens die je ps3 verstuurd naar je laptop, voornamelijk audio, kan je laptop niet aan.

Zolid software

2 oftewel kan je in Zolid de codec's van je audio aanpassen.. maar ik heb geen Zolid, dus daar kan ik je helaas niet mee helpen.

***ZIJN ER NOG MENSEN DIE MET ZOLID WERKEN ?***

Link naar reactie
Delen op andere sites

post-22934-1417704227,6995_thumb.jpg

er is geen audio aanwezig in de video zelf ! , waar je de film ook afspeelt, geen geluid !

(dus ook geen verkeerde codecs van audio)

nu weet je dat het probleem ligt bij het opnemen van de film zelf ,

haal je sofware eens binnenste buiten...

als er nergens iets te vinden is dat je je geluid kan opnemen of instellen, zal dat automatisch gebeuren.

en dan is het oftewel niet met ps3 compatibel (omdat de binnenstroom van audio, niet kan verwerkt worden, en daarom blank blijft)

oftewel is er iets mis met de geinstalleerde software

oftewel is er iets mis met het toestel Zolid (alleen als je ergens tegenkomt dat het wél compatibel is.)

en als je er zo niet uit komt, zou ik het eens testen met een PC spel ...

en zo eerst zien dat het wel werkt. en dan pas met je ps3 proberen

verder kan ik je niet meer helpen.... sorry

mvg

aangepast door Den Axel
Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.