Ga naar inhoud

LAN-verbinding


marjannepan

Aanbevolen berichten

Gevaarlijk is natuurlijk relatief. Je moet het zo zien: Dat tooltje installeer je op je computer. Psolutions zal dan afspreken met u en u waarschijnlijk een aantal instructies geven waarvan jij het resultaat moet melden. met deze resultaten kan hij dan inloggen en vanop afstand uw computer over nemen, maw het is alsof hijzelf achter uw computer zit! Wat kan er nu gebeuren? wel, ofwel is dit een zeer brave mens en heeft hij enkel de bedoeling u te helpen door uw computer in te stellen zodat je op internet kan. Het kan evengoed anders zijn, die meneer heeft kwade bedoelingen en snuistert rond in uw computer en kopieert er dingen die u misschien wel schade kunnen berokkenen.

Pas op, Ik zeg hiermee niet dat psolutions slechte bedoelingen heeft maar een gewaarschuwde vrouw is er meer dan 2 waard!

Op dergelijke uitnodigingen van "vreemden" ga ik in ieder geval niet in, de keuze is aan u.

@ Psolutions:

Beste, het is zeker niet mijn bedoeling u in kwaad daglicht te zetten maar het is wel mijn opinie dat vele computer-leken niet goed weten wat er gebeurt en welke de gevolgen kunnen zijn. Voelt u zich toch gekrenkt, gelieve mij dit te zeggen en kunnen we dit uitpraten op een beschaafde manier.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 26
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Beste, het is zeker niet mijn bedoeling u in kwaad daglicht te zetten maar het is wel mijn opinie dat vele computer-leken niet goed weten wat er gebeurt en welke de gevolgen kunnen zijn. Voelt u zich toch gekrenkt, gelieve mij dit te zeggen en kunnen we dit uitpraten op een beschaafde manier.

uitpraten precies...

naar mijn mening zijn er geen grove dingen gezegd, en vertel je enkel wat er mogelijks kan gebeuren. Uiteraard brengt meewerken aan deze site ook een stuk verantwoordelijkheid met zich mee, en is het dan jij die ons volledig forum representateerd als je met zo'n online geval iemand helpt...

keep that in mind!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gekrengt ? Hmmm zeker niet, zo snel ben ik niet op men teentjes getrapt en bang moet niemand zijn indien ze beslissen mij te laten helpen met dit tooltje, trouwens op de site staan ook al mijn gegevens op, adres naam en gsm nummer dus. Wat er op mijn website staat is wat ik doe in bijberoep, is in feite een uitbreiding wat ik normaal doe op men dagelijks werk. Ik ga zeer zeker men broodwinning niet op't spel zetten, al men verdienste gaan trouwens integraal na aftrek van eventuele kosten naar de spaarrekening van men tweeling (jongen & meisje nu 5j) zodat die een goede start kunnen nemen later in hun leven die ik spijtig genoeg niet heb mogen maken. Ik heb reeds men bestaand clienteel, mogen er nog wel bij komen niet vandaar maar af en toe snel iemand uit de penarie helpen mag ook wel eens, moet niet elke keer kassa kassa zijn, vooral als het dingetjes zijn die snel kunnen opgelost worden. De keuze is natuurlijk aan de persoon in kwestie. Ze kan me ook contacteren om de pc te laten nazien terplekke of bij mij binnenbrengen, teminste als ze niet op kot zit aan de andere kant van het land, hehe. Wat doet het tooltje precies ? Wel na downloaden gewoon erop dubbelklikken en het opent vanzelf, geen installatie nodig, eens het geopend is gewoon op "show my pc to remote user" te klikken en dan het gegenereerde SSL paswoord aan mij doorgeven en zo kan ik dan de pc overnemen, op elk moment kan de andere partij de connectie verbreken. Na de ingreep is gewoon kwestie van het tooltje terug te sluiten en indien gewenst naar de prullenbak en die te ledigen en het is weg.

En dikken ik versta uw reactie en houding wel, zijn inderdaad mensen die van zo'n situatie misbruik zouden gaan maken en hoop dat er hier nergens op't forum zo'n persoon zit. Maar genoeg gezeverd, verder zien of we nog meer mensen verder kunnen helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Oke ik heb dat meiske via remote geholpen, nu is't effe afwachten of men ingreep geholpen heeft omdat ik niet alle testen en configuratie heb kunnen doen, er kon nu op't moment geen LAN kabel op hare pc worden aangesloten. Dus 't is even wachten tot ze dit wel ergens kan doen, indien ze dit pas kan doen op't kot dan zal het pas na de kerstvakantie zijn. Collega's nog even geduld met deze Treat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...

allee na lang elkaar misgelopen te hebben vandaag dan toch nog samen online.

remote ingelogt en vastgesteld dat de LAN connectie wel degelijk werkte, ik kon namelijk perfect inloggen op't adsl netwerk en in de router/modem, na wat settings daar te hebben gecontroleerd gaan zien op de pc dat de tcp ip setings volledig verward en door elkaar heen liepen, progje winsockfix xp erop gezet en laten draaien, na herstart van de pc wa't in orde en kon ze via LAN naar hartelust surfen. Opgelost en ik doe em dan ook op slot.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.