Ga naar inhoud

Nieuwe PC (high end)


Aanbevolen berichten

Hallo

Ik zou graag een high end pc willen omdat mijn pc de nieuwste spelletjes zoals battlefield bad company 2 niet aankan , zo schokken van beeld enzo.

Mijn budget is 1500euro tot 2000 euro , als het nu een beetje eruit schiet maar dan is ie wel pakke beter dan mag dit wel .

Ik zou hiermee de nieuwe spelletjes willen spelen voor nog een (paar? ) jaar op maximum en 1920x 1080.

De resolutie waar mijn pc op staat is 1920x1080.

Geluid : ik zou graag zeer goede geluidkwaliteit willen hebben omdat logitech een headset heeft die 7.1 surround sound heeft en ik dit graag zou willen ervaren :P

Kan je echt horen vanwaar die kogels komen :o ?

Geluid (door de pc)

Ik zou graag een stille pc hebben zodat ik hem niet hoor boven men muziek :tongue:

Ik heb al wat gezocht en ik zelf zag bij een paar sites dat ze er sound reduction stuff in deden

(uit cyberpc)

Noise Reduction Technology:

Sound Absorbing Foam on Side, Top And Bottom panels

Power Supply Gasket

Anti-Vibration Fan Mounts

dit kostte op hun site 50euro meer , ik heb dat er wel voor over als dit zoveel helpt.

ook misschien om de pc stil te laten lopen kan er aan waterkoeling gedacht worden ,

tenzij dat dit super duur wordt.

Geheugen : liefst 8gb 1600(mhz ?of welke eenheid had dit :P )

Video kaart : Ati(amd) heb ik de voorkeur voor, terrecht denk ik .

amd6xxx

Kast : Corsair Obsidian 800d , gewoon omdat deze er zo mooi zwart , simpel uitziet en dit geen stoefbak is. toch is deze duur :o wss omdat hij corsair is :P

Iemand andere alternatieven want ik had moeite met kasten voor desktops te zoeken.

Ps : Als je je pc laat samenstellen bij bv. azerty is dat dan slechter dan op een site zoals cyberpower omdat die daar je pc instellen of zorgen dat je pc sneller werkt omdat zij testen doen . doen ze ook testen en zo bij azerty nogal bezorgt daarover :P

Dit gaat enkel over de pc , de andere stuff zoals scherm enzo kan ik wel.

Bedankt voor u reactie,

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 24
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

hey,

ik heb geen idee over hoe goed azerty het spul in elkaar zit (al heb ik er wel net een pc besteld die waarschijnlijk over 2 weken aankomt).

hier is de samenstelling die ik heb besteld deze zou redelijk high-end moeten zijn (geloof ik) en je zou dan een 2e videokaart er in kunnen stoppen zodat je crossfire draaid.

azerty1

voor de dubbele prijs vond ik het niet waard om er een I7 960 in te gooien (die maar een klein beetje beter is), wel zit hier de kast bij die je wou en hier zit ook de 2e videokaart in zodat je meteen in crossfire mode kunt spelen en zit hier een zwaardere voeding in om er mee om genoeg stroom te hebben (ik weet niet of deze goed is ik heb gekeken naar de prijs en hoeveelheid watt en of dat merk mij een beetje bekend voor kwam). je kunt meer siliconen absorbers nemen maar aangezien er al een aantal ventilatoren voor geinstalleerd zijn vraag ik mij af of azerty die er uit gaat halen en door die van jouw gaat vervangen. ik heb ook nog 3 extra ventilatoren er in gezet zodat je genoeg koeling hebt als je wil gaan overklokken (deze zijn ook redelijk stil)

azerty2

ik heb ook gekeken naar geluidsdemping het enige wat ik tegen kwam was matjes die je aan de binnen kant van je kast plakt en ik zag er dan 3 verschillende

1

2

3

en water koeling snapte ik niet al te veel van :S maar hier heb je een link naar azerty's waterkoeling spul

azerty

je zou trouwens ook deze nog kunnen installeren voor als je zegt dat hij te veel lawaai maakt en de kast inhoud koel genoeg is maar ik denk dat je deze per ventilator zult moeten nemen

fancontroler

aangepast door bergkid
fancontroller
Link naar reactie
Delen op andere sites

nee , ik zou graag een ssd willen voor snelle boot en mss voor wa spellekes op te zetten

ook waterkoeling zou ik graag zien , want dit is muisstille koeling

mss. een lamp in mijn kast zodat je door dat raampje kan zien wat er gebeurd savonds :)

ps : is 1000w niet te veel . Als 800W voldoende is zal dit op prijs voor stroom zeer veel uitmaken op jaarbasis.

Want ik ga hoogstwss niet overclocken aangezien ik tg niet weet hoe dit moet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

de voeding kan 1000 watt leveren maar als je pc minder nodig heeft zal hij (voor zover ik gelezen heb) ook minder leveren en je kunt beter te veel hebben dan te weinig ;)

voor de waterkoeling heb ik denk ik te weinig verstand. je zult moeten bedenken hoeveel ruimtje je in je pckast hebt voor de slang en waar deze langs zal moeten lopen (vermoed ik). een ssd kun je er wel inzetten

vraagje welk systeem vond je het leukste er uit zien want dan hebben wij een soort basis voor het samenstellen bijv bij die 2e heb je nog genoeg ruimte in het budget voor die waterkoeling dus kan die daar in.

ssd90gb1

ssd90gb2

deze 2 zijn 90GB maar je hebt ook nog 120 GB (wel duurder natuurlijk) en je zult ook nog wel meer hebben met andere aansluiting

Link naar reactie
Delen op andere sites

de 2e toch wel , en je hebt er ook van 60gb , ik schat dat je OS 10 gb ofzo gebruikt dan kan ik daarbij zeker nog 2-3 spellekes opzetten dus cv . muziek , films gaat gewoon op een normale opslagschijft van 1 of 2 tb das goedkoop.

Waterkoeling is ideaal voor de case die ik heb , hij is van corsair en die mannen hun cases zijn echt goed.

In filmpje dat ik zag zeiden ze dat er zeer veel plaats is gemaakt voor waterkoeling.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik geloof dat windows 7 64 bit al minimaal 16 gb is als die geinstalleerd is en dan moeten er geloof ik nog updates gedaan worden (nou zal dit heus niet nog eens 10 gb zijn maar wie weet miss wel 1 gb) dus ik zou zeggen dat je minimaal 18 gb voor windows 7 vrij moet houden (die 1 extra gb voor speling) en dan kun je er dacht wel meer dan 2-3 spellen opzetten. ligt er natuurlijk wel aan welke, ik geloof dat WOW het grootste is en die zou rond de 20-30 gb zijn (dit hoorde ik dan) dus je kunt met 60 sowieso 2 games er op zetten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Azerty

Dit is er wel net over , maar dan heb ik 12 gb kingston , 120 gb ssd . Nu kunnen we de pc mss goedkoper maken door een andere grafische kaart ofz. En ik heb btw. kingston gepakt was 70 euro goedkoper dan corsair dominator , ik denk dat ik die niet nodig heb aangezien ik niet ga overclocken en dit daar voor dient , toch?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo. Altijd leuk om even te droomen over zo een super PC en die even zelf samen te stellen. Met zo een budget zo ik voor dit kiezen:

Processor koeler: Zalman CNPS9900A LED

Grafische kaart: (PCIe)Sapphire HD5970

ProcessorIntel: Core™ i7-950 Processor

Voeding: Cooler Master Silent Pro Gold

Behuizing: Lian Li PC-60FNWX

Harddisk (SSD): Intel® SSDSA2MH120G2K5

Blu-ray Brander: Samsung SH-B123L

Moederbord: Asus P6X58D Premium

Harddisks: Seagate ST31000528AS

GeheugenGeIL: 2x 4 GB DDR3-1066 (speciaal voor gaming)

Die i7 -950 lijkt me wel wat, omdat die een transfersnelheid (bus?) heeft van 4800 MT/s. Die zal nog enkele jaren top blijven. Enig nadeel mss is dat hij maximaal DDR3-1066 mhz aankan (kan dit worden verhoogd met overklokken nr 1333 of 1600 mhz?)

Grafische kaart HS 5970 scoort overal top in benchmark dus wel goede keuze denk ik. Maar nu vraag ik mij af of 1 superkaart beter is dan 2 'goedkopere' kaarten zoals 2x een 6870 of zo.

Kast met ingebouwde fans, 2 stuks en mogelijkheid tot vloeistofkoeling

Moederbord met onboard sound (onboard is denk ik nooit zo goed als soundblaster...), sata-300, sata-600 (je kan maar beter voorbereid zijn op de toekomst en usb3.0.

Voeding is 800 W en heeft +91% efficientie.

+ blue ray en SSD van 120GB

Volgens mij blijft deze top voor enkele jaren. Correct me if i'm wrong. Dit alles voor de prijs van rond de 1800 euro

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.