Ga naar inhoud

Ik wil een nieuwe pc samenstellen


Leuven

Aanbevolen berichten

Inderdaad zoals DieterGK zegt: Dit gaat niet werken. De HD5850 heeft 2 PCIe 6x stekkers nodig. Dan moet je al naar een +500Watt voeding gaan kijken.

Behuizingen zijn persoonlijk en de een geeft er graag meer aan uit dan een ander.

Persoonlijk zou ik voor deze combinatie gaan. Het is een pak meer geld maar dan heb je voldoende koeling en je voeding is voldoende.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • Reacties 29
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit topic

Hmm, dat is ineens 120€ meer... Dat kan ik niet betalen...

Wat denken jullie van deze case en voeding?

Voeding van 500W, prijs nog net aanvaardbaar voor mij.

Ik heb trouwens ook gemerkt dat ik per ongeluk een moederbord zonder USB3 heb besteld, maar ik zou graag USB3 hebben aangezien ik toch liefst enkele jaren met deze pc zou willen werken. Maar voorlopig zijn er nog maar weinig of geen usb3 apparaten. Zou ik alsnog vlug van moederbord veranderen of later gewoon een extra pci-e kaart inpluggen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Bergkid, bedankt voor je antwoord, maar er is al door enkele mensen gezegd dat ik voor een case+psu moet gaan die niet minder dan 80€ kost, dus ik ben nogal skeptisch, hoewel jij er ongetwijfeld meer van weet dan ik.

Hoe zit dat met die pci-e stekkers? Mijn grafische kaart heeft er nodig om zijn electriciteit vandaan te halen vermoed ik? Kan ik met het model van case en voeding dat ik in mijn vorige post (2 posts hoger) heb vermeld, mijn grafische kaart aansluiten?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mja dat is dus het probleem. Je moet wel een voeding hebben met PCIe stekkers en een voeding van 400W gaat die niet hebben.

Voorbeeld: Ik heb dit weekend een pc in elkaar gestoken met een Seasonic S12II-380 voeding. Dat ding heeft maar 1 PCIe kabel, en jij hebt er 2 nodig. Ook weten we niets over voedingen die in een behuizing bij zitten en dat is dus een probleem. Ik weet het niet zeker maar ik denk dat je al naar een 500W voeding moet gaan zien eer ze die hebben en dan heb je er nog met maar 1 PCIe kabel.

Je moet natuurlijk wel beseffen dat je een videokaart hebt gekozen die normaal gezien in computers van rond de 800 euro gestoken word.

Je hebt natuurlijk geen case nodig van 70 euro, maar hij moet wel koeling hebben aangezien je al een standaard AMD koeler gaat gebruiken. Die zijn goed maar ook weer niet super goed.

Link naar reactie
Delen op andere sites

volgens product beschrijvingen zit er een standaart atx ps2 bij. ik heb geen idee of dit goed is, maar ik weet wel dat zoals al gezegd was je inderdaad 2 aansluitingen nodig hebt, welke weet ik niet zo gauw maar dat kun je vast vinden als je even een review van die videokaart opzoekt.

ik hoop dat dit helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat klinkt al veel duidelijker, Duidelijk ;)

Wel, dan heb ik het volgende voorstel: ik ga over mijn budget en ik koop deze voeding, samen met deze behuizing.

Ik heb het opgezocht, en deze voeding heeft 2 6-pins connectoren (als je even wil nakijken, dat apprecieer ik altijd!) en 500W aan capaciteit. De behuizing kan nog goedkoper vermoed ik, maar aangezien deze blijkbaar heel stil is en al 2 ingebouwde ventilatoren heeft, geef ik hier toch de voorkeur aan. Wat denk je? Is mijn systeem nu klaar? :) Ik zit wel op 530€, wat 80€ over budget is, maar ik denk dat ik er wel een paar jaar mee kan doen...

groeten!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Behuizing is inderdaad een zeer goede keuze.

De voeding... ik ken het merk niet maar hij heeft op papier alles wat het nodig heeft. Een efficiëntie van 78,1% is niet om over naar huis te schrijven maar krijgt het wel rond. De geluidsproductie is echter wel hoog 58,2dB op 10cm afstand, maar aangezien je een stille behuizing hebt moet dat wel gecompenseerd worden.

Goedkoper als dit ga je het niet snel werkend krijgen. Je zal er wel een paar jaar mee toekomen.

Alles is goed, enkel de voeding kan ik niets van zeggen aangezien ik ze niet ken. Maar het is niet omdat ik het niet ken dat het niet werk. Dus veel plezier er mee!! :)

Link naar reactie
Delen op andere sites


×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.