Ga naar inhoud

Computer geeft blauw scherm en start niet meer op


Krimnak

Aanbevolen berichten

Hallo,

Gisteren heeft mijn laptop (Acer Aspire 7735Z) de geest gegeven. Op het moment zelf was ik aan het bellen via Skype (al meer dan een uur, zonder problemen) en muziek via iTunes aan het beluisteren. Verder stonden Youtube en MSN open, maar daar deed ik verder niks mee. Zonder enige aanleiding - ik raakte mijn laptop op het moment niet eens aan! - kreeg ik plots een blauw scherm te zien met 'n hele hoop foutmeldingen. Voor ik die kon lezen begon de laptop echter opnieuw op te starten.

Vervolgens kreeg ik de keuze om Windows normaal te starten of om een Startup Repair door te voeren. Bij normaal starten kreeg ik weer heel even een blauw scherm & dan begon hij opnieuw op te starten en kreeg ik dezelfde keuze. Bij Startup Repair moest ik een taal (US/Arabisch) en een toetsenbord (meerdere mogelijkheden) kiezen. Voor taal koos ik US en voor toetsenbord French (Azerty). Dan begon hij voor verschillende minuten naar problemen te zoeken & uiteindelijk kreeg ik de vraag of ik een systeemherstel wilde doorvoeren. Als ik dat bevestigde kreeg ik echter 2x een foutmelding (met één of andere code erbij) en begon hij gewoon weer opnieuw op te starten. Uiteindelijk heb ik de computer dan gewoon uitgezet.

Nu, de volgende dag, heb ik nog een poging gedaan. Opnieuw kreeg ik de keuze & deze keer koos ik opnieuw voor Startup Repair. Nu koos ik taal weer US en taal Dutch. Na het 'searching' kwam hij tot de conclusie dat er geen oplossingen gevonden konden worden voor het probleem en vroeg hij of ik een foutenrapport wilde versturen, wat ik bevestigde. Dan kon ik System Recovery Options bekijken of de details van het afgelegde herstelproces opvragen. De details zagen er allemaal normaal uit, behalve de laatste twee: System Restore result: failed 0x3f1 en System Files Integrity check and repair: failed 0x4005.

Bij System Recovery Options moest ik als administrator inloggen, maar dan kreeg ik de foutmelding dat mijn gebruikersnaam (mijn eigen naam - kon ik niet aanpassen) & wachtwoord (wat ik normaal gebruik om aan te melden) niet correct waren. Na enkele pogingen sloot de computer zichzelf weer af. Nu heb ik hem weer opnieuw opgestart, maar blijft hij bij het laadbalkje met 'microsoft corporation' eronder hangen. Dit schermpje zie ik normaal ook als ik opstart, maar dan blijft het maar enkele minuten.

Helleup? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.