Ga naar inhoud

router


gsmmer

Aanbevolen berichten

ik zou graag een netwerkje opzetten thuis met daaraan mijn desktop en mijn laptop aan, nu heb ik ook en printer(usb) en zou dus deze graag gebruiken als zijnde een netwerkprinter. Kan dit met een router met een usb aansluiting, alle bestaat dit zelfs wel. Anders moet ik ofwel mijn desktop laten opstaan of anders zijds deze inpluggen in mijn laptop. Maar dan is ie niet draadloos meer he.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan normaal gezien zeker met een router met usb-aansluiting. Maar niet als je je laptop niet inplugged dacht ik.

Volledig draadloos is dit volgens mij niet mogelijk.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit kan perfect opgelost worden met een Ethernet USB Printserver van bevoorbeeld D-Link met name de DP-301U, via de webinterface kan je die dan configureren, er moet ook wel een router tussen hangen, ook een draadloze router werkt perfect. Vele van die routers met usb poorten zijn niet bedoeld voor een usb printer op aan te sluiten, er zijn wel dergelijke toestellen op de markt maar dan is de prijs ook wel redelijk hoog, en waarom hoge kosten doen, een simpele router kost +/- 60€ en de printserver 85€ terwijl een router met ingebouwde printserver al snel tegen de 200€ ligt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 3 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.