Ga naar inhoud

CD/DVD RW leest geen DVD!


degast

Aanbevolen berichten

Beste pc-helpforumvolk

ik heb zowat alles geprobeerd om mijn probleem op te lossen en kom hier nu naartoe als mijn (voor)laatste hulp. -laatste is dell bellen en nieuwe DVD drive krijgen

Maar het probleem ligt helemaal niet in een kapotte DVD-drive, want ze werkt nog!

Gisteren heeft een kameraad van mij het probleem een beetje kunnen oplossen, maar nu zit ik weer vast.

Hier is het probleem:

Mijn DVDspeler (in laptop btw, het is gewoon een gleufje waar je de dvd kan insteken, dus zonder tray) kon geen CDs of DVDs meer lezen met een setup of andere .exe op. Dit lag namelijk aan software die ik gebruikte, VirtualCloneDrive (om ISO te mounten op een virtual drive). VirtualCloneDrive voegt namelijk een functie toe aan je drives "Close Tray" eens ik die close tray deed herkende de DVD-speler WEL al mijn DVDs.

Dus heel gelukkig kon ik eindelijk mijn Windows 7 formatteren en opnieuw installeren, maar, eens in de BIOS was het "tray-probleem" gereset en herkende de speler mijn windows DVD niet meer!

Het vervelende is nu dat ik mijn RAID0-setup al opnieuw heb ingesteld en mijn harde schijven nu 'leeg' zijn...

Ik kan dus onmogelijk in mijn Windows geraken om die tray dicht te doen..

Momenteel ben ik Linux op een USB aan het installeren zodat ik *hopelijk* met het "eject -vt" command de tray alsnog kan dichtdoen...

edit: mijn pc denkt dus dat mijn dvd-speler nog "open" staat :S

edit2: Linux via USB boot, maar "eject -vt" command failt (input/output error)

Enig idee hoe ik dit nog kan oplossen?

Thx

aangepast door degast
update
Link naar reactie
Delen op andere sites

OPGELOST

Ik heb dus een Alienware M17x en die heeft van die touchbuttons boven aan, waaronder ook een eject-drive button. In een USB geboote linux kon ik die gebruiken en ik dacht dan simpelweg terug opnieuw op te starten en de cd gewoon nog eens in te steken.

Miraculeus heeft linux (??? onwetend) de tray dichtgedaan (???) en werkt mijn windows CD weer.

*stom probleem*

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.