Ga naar inhoud

Pc maakt loops, pfff


Bert Bibber

Aanbevolen berichten

hoi,

al een tijdje had ik problemen met het opstarten van mijn pc. Ik heb windows XP. Ik startte op en telkens startte hij, nog voor het beginscherm, terug op. Zelden raakte ik op het net (voor 1 minuut). Hij maakte dus loops. Zeer frusterend. Een vriend van mij heeft dan de hele schijf geformatteerd en windows opnieuw geïnstalleerd. Een paar keer lukte het. Zelfs verbinding met internet. Maar na één dag had ik hetzelfde probleem. Nu raak ik zelfs niet meer tot aan het blauwe introductiescherm van Windows. Hij blijft op zwart beeld staan of hij start terug op. Ik werk met D link voor draadloos internet. Ik had hem net terug geïnstalleerd toen het terug gebeurde. Kan dat er mee te maken hebben? Nochtans had ik daar vroeger nooit problemen mee. Wie kan mij helpen, want ik overweeg om hem gewoon buiten te smijten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Start de pc op via de cd-rom van xp.

Als Setup is geladen druk je op R om de herstelconsole te laden.

Selecteer de installatie die problemen heeft. Indien je maar één besturingssysteem hebt geïnstalleerd kies je voor 1

Vul eventueel het paswoord in.

Typ nu volgende commando's:

fixmbr en druk daarna op enter.

fixboot en druk daarna op enter.

Start de pc opnieuw op.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kan je geen xp-cd lenen van iemand anders? Let er wel op dat je dan dezelfde versie gebruikt. Heb jij Windows xp home dan moet je ook een cd van xp home gebruiken.

Je kan het anders eens met dit iso-bestand proberen. Dit zou normaal de recovery console moeten bevatten. Gewoon downloaden en nadien branden als een opstartbare cd.

Ik heb het bestand (nog) niet zelf kunnen testen, maar het zou moeten werken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.