Ga naar inhoud

Harde schijf probleem en scherm


bloep

Aanbevolen berichten

hoi allemaal

ik heb een probleem met mijn scherm.

Hij gaat niet meer aan alsk ik computer opstart

Het is gebeurd nadat ik tiberium wars aan het spelen was voor zo een 15 minuten en opeens viel mijn pc uit.

Heb het proberen trug aan toe doen maar lukt niet meer omdat mijn scherm niet wilt aangaan, de pc werkt nog normaal denk ik, lichtje gaat nog aan

ik dacht mss had ik een probleem met mn harde schijf want had die ervoor toen de pc nog werkte eruit gehaalt en trug ingestoken

Ik heb dus de harde schijf weer eruit gehaalt maar die verbinding met die 4 pinnen draad zat goed vast , na wa trekke kwam er een pin los -_-

nu werkt het nimeer , het was de stroom pin denk ik :s

kan ik dit laten maken ?

en scherm probleem?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zie je helemaal niets meer op't scherm ? Misschien is de backlight defect, ga eens heel kort op't scherm zien of je toch niet nog iets ziet, teminste als het een TFT scherm is. Geeft de monitor niks verder aan, out of range, no signal input of zoiest dergelijks.

Starte de pc nog op, althans hoorde ge hem nog door starten, anders zou het weleens uw ram geheugen of vga card kunnen zijn.

Wat uw HD betreft, wij in onze chop zouden dit wel terug eraan kunnen solderen, teminste als het effectief de power plug is, indien het de IDE aansluiting is mag je het vergeten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

als ik de computer opstart hoor ik hem normaal draaien , maar scherm wilt niet aangaan

er komt niets op de scherm

lichtje van scherm zit nog altijd orange ipv groen

het is een bak scherm of hoe ook noemt :P geen tft

en het kan niet aan de vga of aan ram liggen denk ik want de pc werkte nog goed tot dat ik tiberium wars speelde en daarna ging hij niet meer aan

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een CRT-scherm heet dat ( Cathode Ray Tube). Probeer eerste eens een ander, werkend scherm aan te sluiten. Zo kan je al beoalen of het aan het beeldscherm ligt of aan iets anders. Je eigen scherm kan je ook eens proberen aan te sluiten op een andere pc en zien of hij daar tot leven komt.

Misschien heeft het spel je grafische kaart wel te zwaar belast en is hij daardoor wél kapot gegaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Men vermoeden gaat dan wel erg sterk naar volgende diagnose, VGA defect, teminste als uw pc daadwerkelijk opstart, probeer anders eens toch nog laatste grijntje van hoop uw geheugen eruit te halen, eens booten en dan moet uw pc bieptonen weergeven als't goed is, dan indien je meerdere modules geheugen hebt ze één voor één terug erin te zetten en telken proberen te booten, indien nog steeds niets zal het uiteindelijk toch die VGA zijn. We zien uw tegenbericht wel verschijnen en hopelijk positief.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ehm

Maakt niemand zich de bedenking dat het wel daadwerkelijk aan de HD kan liggen vermits die pin los is :s

als je mn post hebt gelezen zie je dat eerst dat het scherm niet meer aanging

en daarna om het proberen op te lossen had ik mn hd eruitgehaalt.

maar zat echt hard vast aan die kabel met die 4 pinnen en door hard aan te trekken is die pin eruit gekomen.

hd werkt nu niet meer omdat hij geen stroom krijgt denk ik

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.