Ga naar inhoud

Probleem met video kaart


Gast Butras

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

Ik zit met een probleem.

Laptop informatie:

Processor : Intel Core i3 Processor 330M(2.13GHz,3MB cache)

Memory : 4096MB (2x2048) 1333MHz DDR3 Dual Channel

Hard Drive : 160GB Serial ATA (7200RPM)

Optical Drive : Slot Load DVD+/-RW (DVD, CD read and write)

Graphics : 512 MB NVIDIA GeForce GT240M

Wireless : ROW Intel WiFi Link 5300 (a/g/n) Wireless LAN Card

Operating System : Dutch Genuine Windows 7 Home Premium (64 BIT)

Probleem:

Als ik een film wil afspelen op mijn laptop gaat dit wel maar niet zoals het hoort. Delen van het beeld blijven nu en dan happeren/hangen. Soms kan ik sommige stukken gewoon niet zien omdat mijn beeld blijft hangen. Het beeld gaat gewoon niet vlot. Gamen gaat ook niet zoals het moet, het loopt niet vlotjes maar een beetje schokkerig.

Ik heb dit probleem nogal eens gehad. Dit had ik hier besproken: http://www.pc-helpforum.be/f169/probleem-met-drivers-30608/

Daar werd ik de volgende oplossing aangeboden, namelijk:

Ga naar configuratiescherm / programma en onderdelen

Verwijdert daar Nvidia driver

Het kan zijn dat je meerder drivers hebt en kies dan display

Laptop mag in geen geval weer opgestart worden.

Download CCleaner. Klik op “Download Latest Version”, dan start de download automatisch en gratis op.

Installeer het en start CCleaner op. Klik in de linkse kolom op “Cleaner”. Klik achtereenvolgens op ‘Analyseren’ en 'Schoonmaken'. Soms is 1 analyse niet voldoende. Deze procedure mag je herhalen tot de analyse geen fouten meer aangeeft. Klik vervolgens in de linkse kolom op “Register” en klik op ‘Scan naar problemen”. Als er fouten gevonden worden klik je op ”Herstel geselecteerde problemen” en ”OK”. Dan krijg je de vraag om een back-up te maken. Klik op “JA”. Kies dan “Herstel alle geselecteerde fouten”. Sluit hierna CCleaner terug af.

Wil je dit uitgebreid in beeld bekijken, klik dan hier voor de handleiding.

Ook register reinigen.

Download deze driver

Installeert het.

Dit had effect en loste mijn probleem op! Nu lijk ik weer hetzelfde probleem te hebben. Ik heb geen idee waarom, vandaag werkte het ineens niet meer zoals het hoort. Ik heb de laptop wel de hele nacht laten draaien, gisterennacht ook al maar gisteren had ik geen probleem. Ook had ik het programmatje hotspot shield gedownload van: AnchorFree

Dit hotspotshield programma heb ik ondertussen al verwijdert. Verder is er eigenlijk niets gebeurd met mijn laptop. Dus misschien ligt de oorzaak van het probleem daar? Ik heb in de afgelopen weken het ook wel eens voorgehad dat mijn flash player van de browser niet meer werkte. Hierbij had ik dan het programmatje ccleaner gebruikt, deze gaf aan dat er fouten waren in windows en heeft ze hersteld. Toen werkte het wel weer. Ik kan hier moeilijk een conclusie uit trekken omdat ik er niet zoveel van ken.

Momenteel heb ik dus die nieuwe driver op mijn laptop staan. Ik dacht als ik die oplossing nog eens uitvoer, dat het probleem wel weer opgelost zou zijn maar dat is dus niet zo.

Ik verwijder dus die drivers van Nvidea , dan gebruik ik dat programmatje ccleaner om mijn laptop in orde te brengen. Als ik dan die driver (zonder te rebooten) wil installeren zegt mijn laptop dat hij de hardware niet kan vinden waarop de driver betrekking heeft. Ik kan dus de driver niet verwijderen en terug installeren zonder te rebooten. Als ik wel reboot en de driver installeer blijf ik hetzelfde probleem hebben.

Enig idee hoe ik dit probleem kan verhelpen?

Met vriendelijke groeten,

Bart

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.