Ga naar inhoud

[OPGELOST] draadloos internet werkt niet meer


val

Aanbevolen berichten

Hallo iedereen,

drie jaar geleden heb ik een pc en daarbij ook draadloos internet gekocht. Alles was hiermee in orde, tot voor kort. Wij zijn verhuisd en sindsdien zijn de problemen begonnen. Ik kan nog steeds met de draad op internet, maar niet langer draadloos. Mijn pc vindt mijn draadloos netwerk nog steeds, maar hij wil hier geen verbinding mee maken. Ik heb reeds contact opgenomen met de persoon die het draadloos internet geïnstalleerd heeft en volgens hem zijn alle instellingen van mijn pc en router ok. Hij denkt dat het probleem bij mijn router zelf zal liggen. Ondertussen is mijn probleem dus nog steeds niet opgelost. Hebben jullie een idee wat het zou kunnen zijn en hoe ik het dan zou kunnen oplossen?

Alvast bedankt!

Valérie

Link naar reactie
Delen op andere sites

hij geeft geen foutmelding. Ik klik gewoon op de naam van mijn router in de lijst van de draadloze netwerken die mijn pc vindt. Dan klik ik op verbinding maken. En dan zie je hem een minuutje ofzo proberen om de verbinding te maken. Wanneer dit dan niet lukt, verdwijnt het kadertje waarin hij verbinding probeerde te maken gewoon en hij toont opnieuw de lijst van de gevonden draadloze internetten, waar het mijne dan ook staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat zal ik eens controleren. Geen idee of ik mijn telefoonlijn ga herkennen ma soit :) Maar, zou ik ook nog kunnen telefoneren en tvkijken via telenet moest dit niet zo zijn? Ik kan ook nog op internet via de draad he.

Iemand vertelde me dat het ook zou kunnen dat er 'een module' in mijn router kapot zou zijn. Dat blijkbaar het draadloos internet en internet via de draad apart in de router zitten. Kan dit kloppen? Ik heb een Linksys router, moest dit relevant zijn.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoeveel ontvangst heb je ? Mijn ervaring met linksys draadloze routers is dat de powersupply het weleens begeeft, 3 op de 10 heeft hier last van, dwz dat de router perfect werkt op draad maar draadloos niet, dit omdat de powersupply ervan geen stroom genoeg levert voor het draadloze gedeelte optimaal te doen werken, heb het aan de lijve ook ondervonden, heb ook zo'n toestel hier staan, nu wel met andere universele powersupply eraan. Linksys heeft wel een lifetime warranty, dwz dat ge alsnog deze kunt laten omruilen bij de winkel waar u em kocht.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb een volledig bereik.

Ik heb vroeger ook eens zo een probleem gehad op mijn kot. Toen heeft iemand mij een update doorgestuurd en door dat te installeren was alles weer in orde. Zou het misschien opnieuw zoiets kunnen zijn? En indien ja, zou iemand me dan kunnen zeggen waar ik aan de juiste update kan geraken?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.