Ga naar inhoud

verandering moederbord windows werkt niet meer


dangervirus

Aanbevolen berichten

hallo

ik heb sins kort een kortsluiting gehad op mijn moederbord toen ik hem in een plexsiglas case heb overgebouwd alles werkte nog behalve het geluid een usb sound kaart werkt wel maar een pci niet.

nu ik werk in een computerwinkel en ik heb een ander moederbord meegenomen want de andere wordt gemaakt nu alles is aangesloten geen problemen maar vanaf ik de pc aan zet krijg ik geen piep te horen van de luidspreker en krijk ik ook geen beeld en de pc start niet op.

ik heb alles gebrobeerd en het lukte me niet.

dus heb ik besloten mijn oud moederbord er terug in te steken en ja ik kreeg terug beeld maar als hij windows wilt laden geeft hij de folgende fout:(bootfgr ontbreekt).

dus ik instaleer windows xp opnieuw alles werkt terug al normaal windows staat er terug op maar als ik de pc herstart krijg ik de dezelfde fout weer terug!

ik heb een oude schijf van 160 GB maar ik denk dat dat geen rol speeld want op de andere schijfen doet hij het ook niet!

wat heb ik fout gedaan of wat heb niet gedaan?

even mijn confugiratie uitlegen:

1. pentium 4 3.0 GH HT

2. 2 GB werkgeheugen

3. 2x 320 segeate IDE Harde schijf met een buffer van 8 MB

4. 1x 160 Segeate IDE Harde schijf met een buffer van 8 MB

5. XFX Geforce 7300GT 256 MB AGP 8x

6. moederbord P4 TITAN GA-8s648FX-775

SIS 648FX/964/AGP 8X

Socket 775/ATX/3DDR DIMM/AC97 6-CH CODEC/lan/USB 2.0.

ik hoop dat er iemand mij kan helpen.

mvg michael

en een pretig nieuwjaar!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Beste Michael,

Kan het zijn dat je in je Bios, bij 'Hard disk drive priority' (ergens onder 'Boot' tab of 'boot sequence') de verkeerde schijf heb geselecteerd om van te booten? Als hier bijvoorbeeld een andere schijf als eerste staat, waar geen windows op staat, ga je niet kunnen booten, tenzij je pc automatisch op de andere schijven gaat kijken natuurlijk.

Kan je dit even nakijken? als het dat niet is, gaan we verder met zoeken...

Veel succes,

Gr. Shorebreak

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat is het probleem ik krijg geen beeld op het tijdelijk moederbord en het is nog een nieuwe het zat nog in de verpaking de schijfen begonnen wel te draaien maar hij starte gewoon niet op zelf geen piep van de luidspreeker die in het toestel zit.

en na ik dan mijn oud moederbord er had ingestoken zegt hij opeens dat hij windows niet kan starten van wegen die fout.

en dat is elke keer als ik een moederbord wil vervangen.

mvg michael

Link naar reactie
Delen op andere sites

Zeker dat alles goed compatibel is met het nieuwe moederbord? Welk merk + model heb je? aangezien je in een pcwinkel werkt, neem ik aan dat alles wel compatibel is.

Mijn antwoord van daarnet sloeg terug op het probleem met je oude moederbord. Zo ga je die configuratie misschien nog wel aan de praat krijgen?.

In je nieuwe configuratie kan je beste alle overbodige apparaten loskoppelen. gebruik enkel je moederbord + cpu (of course), voeding, ram-geheugen & grafische kaart... controleer dan als je pc nu wel opstart.

Werkt dit nog niet, probeer je RAM-geheugen of grafische kaart eens te verwijderen. als je nu nog geen biep krijgt dan raad ik je aan het nieuwe bord toch eens te testen in de winkel waar je werkt. En je bent zeker dat je pc-speaker goed is aangesloten op je moederbord (+ & - pool?)

Hopelijk kom je al wat verder hiermee.

Gr.

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat heb ik gedaan.

maar het werkt nog niet ik heb alle geheugen latjes die hier liggen in de winkel getest elke grafische kaart.

en toch doet hij niks.

maar dit wil ik wel effe melden

als ik het moederbord in een andere case steek met MIJN cpu en met MIJN videokaart en met MIJN werkgeheugen werkt het wel.

en aan mijn PSU is er ook niks aan want ik heb het al met een andere gebrobeerd.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dan is de kortsluiting misschien nog niet helemaal van de baan in je oude case... 'Online' zal ik je nu niet meer verder kunnen helpen, vrees ik.

Heb zelf een soortgelijk probleem met een oude pc. onlangs een paar nieuwe stukken gekocht en niet aan de praat te krijgen (compabiliteit = ok). maar hier ga ik niet verder op in, want 't zou een verhaal van 5pagina's worden.

Hopelijk kan iemand anders je hierbij helpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry dat werkt ook niet

eigenklijk is het alemaal begonnen toen ik het in een plexsiglas case heb gestoken.

maar shorebreak die kortsluiting kan er toch niet meer zijn als ik er een ander PSU heb ingestoken en de harde schijfen heb vervangen dit probleem is niet met mijn oud moederbord maar met een tijdelijke en daar is niks aan.

ik heb alle tests gisteren met hirens laten lopen met het vervang moederbord in een andere pc maar geen fouten gevonden.

videokaart werkt perfect.

werkgeheugen ook en harde schijf ook.

ik weet het niet meer.

:bawling::bawling::bawling::bawling:

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.