Ga naar inhoud

laptop amilo d 7830 startprobleem


Gast d62et

Aanbevolen berichten

ik kan mijn laptop niet opstarten .

als ik start krijg ik het windows xp scherm dan gaat het weg en even later volgt in een flits een blauw scherm met witte letters maar verdwijnt onmiddellijk.de laptop start terug op en vraagt in welke modus hij moet opstarten maar er gebeurt idem als bij de opstart ongeacht welke modus.

als ik de opstart cd plaats gebeurt idem .is de cd speler defect ?als ik hem wegneem en de boot sequentie verander gebeurt hetzelfde als een andere opstart.ik heb een externe cd speler maar die is niet door de laptop gekend.

wie kan mij helpen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Probeer eerst een in veilige modus op te starten? opstarten in veilige modus doet u als volgt, dadelijk na opzetten van de pc herhaaldelijk op de toest F8 drukken, als het goed is krijgt u onder dos een keuze aangeboden waaronder 2x veilige modus voorkomt, u neemt om het vene dewelke, met of zonder netwerk, de keuze kan u veranderen door met de pijltjes toets naar boven of beneden te gaan, zodra deze de juiste regel in't wit staat gewoon op enter drukken, dan verder inloggen met uw account en op ok drukken voor de instellingen onder vga modus te accepteren, start de pc nu wel ok dan is het een software en/of driver probleem, indien deze nu ook niet start en weer een BSOD geeft is't vrij simpel een defect ergens aan uw hardware, wat juist moet dan getest worden. Ik wacht uw reactie na deze effe af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste tibzie

ik kan alle electriciteit niet uitzetten want dan ik zeker niet opstarten als de cd speler zou stuk zijn (installatie van windows gaat nu niet dat heb ik aldikwijls geprobeerd)sorry

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste p solutions,

ik heb uw voorstel gedaan maar zonder succes.

ik ben via f8 in veilige modus gestart en account ingegeven en dan volgt er een zwart scherm ,in een flits , met de tekst "multidisk etc ( geen tijd om te lezen)"draait voorbij over het ganse scherm.na een enkele seconden komt onderaan aan het scherm "press esc.to cancel loading SPTD.Sys"

als ik dit doe volgt er in een flits het blauwe scherm met witte letters en vervolgens begint de pc terug vanaf het begin met het scherm met de logo van siemens/fujitsu zoals wanneer je met de startknop op het klavier de laptop start

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik vermoed dat een BSOD optreed en daarna de pc direct opstart.

Daar het zo snel weggaat kan je de foutmelding niet lezen.

we gaan dit even uitzetten zodat je kan noteren wat er verschijnt

1. start de pc op en kies F8 voor het bootmenu

2. kies Automatisch opnieuw opstarten bij systeemcrash uitschakelen

3. normaal zou je nu de melding kunnen noteren

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

beste karel

ik heb je procedure gevolgd met volgend resultaat:

blauw scherm met witte tekst

probleem gevonden "UNMOUNTABLE_BOOT_VOLUME

indien de 1ste keer terug opstarten als het nog gebeurt volgende stappen doen

alle nieuwe soft- en hardware uitschakelen en schakel BIOS-geheugenopties zoals caching of het maken van schaduwcopieen uit.

technische informatie

*** STOP :Qx000000ED (Qx822A97B8 , QxC0000006 , Qx00000000 , Qx00000000

in de BIOS vindt ik niet de geheugenopties zoals caching noch schaduwcopieen

hoe kan ik deze gegevens in de BIOS veranderen of wat kan ik nu doen

mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb ondertussen op het internet gevonden wat de fout "unmountable boot volume "is maar ik luk niet om het probleem op te lossen.

vb op pchelper.nl forum van 18/8/2005 zegt men : start met winxp cd en als je in het set up scherm komt op "r" drukken enz

als ik na in bios aangepast te hebben en de cd insteek en start kom ik niet in de mogelijkheid om de "r" te typen .de pc wil starten maar kan niet ;komt telkens in bsod in een flits en start meteen weer.

is dit omdat de cd drive stuk is?kan niet opgestart worden via usb stick?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.