Ga naar inhoud

netwerk adres - nieuwe modem


MrSander

Aanbevolen berichten

Hallo

Ik heb onlangs een router gekocht, en wou deze aansluiten aan computer... Niet wetende dat men modem via USB in de computer was aangsloten, was ik verplicht een nieuwe modem te kopen, of een nieuwe router met ingebouwde modem...

Nu had men stiefvader toevallig nog een modem liggen, die wel zou werken...

Nu probeer ik deze modem te doen werken op de computer (nog niet met modem tussen) maar het lukt niet...

Hij heeft verbinding (de twee lichtjes op de modem blijven branden) maar er komt telkens op dat hij een netwerk adres aan het zoeken is, en na een 2tal minuten komt er op dat hij dit niet vind en er dus beperkte of geen verbindingsmogelijkheden zijn...

Hoe komt dit?

De modem is vrij oud, maar werkte nog goed bij mn stiefpa, dus ik vraag me af waarom het bij mij niet werkt...

het is er een van Alcatel, Speed Touch Home staat erop...

Sorry voor de misschien wat amateuristische uitleg, maar heel veel van netwerken enzo ken ik niet, dus mij excuses...

Als je meer informatie nodig hebt om het probleem op te lossen, gelieve dit dan te vragen...

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik misschien iets gevonden heb:

De etheret verbinding krijgt een automatisch IP adres beginnend met 169...

terwijl men vroegere USB DSL modem een ip adres had beginnend met 81 of 87 ofzo...

Ik heb al veel gelezen dat een IP adres beginnend met 169 niet goed is, maar hoe kan ik dit nu veranderen, en waarin zou ik het het best veranderen?

Link naar reactie
Delen op andere sites

klik op start, dan uitvoeren en typ daar in't veld cmd in en druk op enter er gaat nu een dos venster open, daar waar de cursor pinkt typ je ipconfig in en drukt u op enter bij het nu verkregen gegeven staat er ergens default gateway, welk ip adres is dit ? Kan u mij dit effe doorgeven zodat ik de rest juist kan laten uitvoeren. Ik wacht uw tegenbericht effe af.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hmm, ik had de modem aan de praat gekregen, maar er is iets raars aan de hand...

De lan verbinding krijgt geen netwerkadres toegewezen, maar de breedband verbinding, die ik zelf erbij heb gemaakt, wel...

De Lan verbinding krijgt steeds een ip beginnend met 169 toegewezen en dit is niet echt goed...

Ik probeerde dus mn router te instaleren, maar dit gaat dus niet, want de Lan verbinding werkt niet goed...

De modem heet gewoon: Alcatel Speed Touch Home... Ik zie nergens een nummer of zo bij staan...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.