Ga naar inhoud

draadloos internet, op netwerk van buren en geraak niet op eigen netwerk


Gast Ellen B

Aanbevolen berichten

Hallo,

Hier zit een complete amateur achter het scherm. Ik heb al verschillende van de discussies gelezen, maar mijn probleem geraakt helaas niet opgelost met het opvolgen van de raad die ik daar al heb gevonden.

Ik heb thuis een telenet netwerk, en we hebben een router, dus draadloos internet mogelijk. De router is er eentje van USR. Wanneer ik op mijn laptop kijk, heb ik twee netwerken, een van mijn buren (die adsl hebben) en dat van ons. Helaas geraak ik (per ongeluk) wel op dat van mijn buren, maar niet op dat van mij. Ondertussen heb ik de automatische connectie met het netwerk van mijn buren wel al afgekregen (thanks for the advice), maar ik kan nog steeds niet op dat van mij. De enige boodschap die hij geeft is: acquiring network address, verder dan dat geraakt hij niet.

Dankzij jullie tips heb ik ook al mijn ip adres kunnen achterhalen: 192.168.1.6

Kan iemand me helpen? Het is vrij dringend, want maandag begin ik weer met werken en ik kan niet van thuis uit werken als ik niet op internet geraak :s

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

De wegen van radiogolven zijn onvoorspelbaar! sommige dingen storen, andere dingen blokkeren, en soms kunnen die ook versterken.

Het kan zijn dat de modem van de buren net aan de andere kant van de muur staat terwijl zijn eigen modem in de kelder staat en de pc zelf op het tweede verdiep!

De gebruikt frequentie ligt in de range van veel huishoudtoestellen en afstandsbedieningen, allemaal storende elementen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb het probleem altijd, waar ik ook zit. Op het moment van de feiten zat ik op het zelfde verdiep, een kamer verder... Helaas! Ok, dit is pijnlijk, maar hoe zet ik de beveiliging juist af? :)

Link naar reactie
Delen op andere sites

surf met firefox of internet explorer naar het adres 192.168.1.1 (waarschijnlijk het adres van de router. Indien je een paswoord moet invullen en dit is nog steeds de fabrieksinstelling, dan zal het in beide velden admin zijn.

ga daar op zoek naar de pagina beveiliging en schakel daar de beveiliging uit.

Deze instructies gelden voor de meeste routers maar best van al is eens de handleiding ;) lezen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het lukt nog steeds niet... Ik heb eens gekeken en security van router staat uit. Het IP address van de router is trouwens 192.168.123.254 terwijl mijn laptop als ip adres 192.168.1.6 geeft. Heeft dat er iets mee te maken? Heb ook al geprobeerd router en modem te resetten, maar geen resultaat. :s

Link naar reactie
Delen op andere sites

IFV uw netwerkadressen moeten zowel op de route het "subnetmasker" ingestelt zijn als 255.255.0.0. Is dat zo, dan is dit ok. bij de router moet ook de DHCP ingeschakeld zijn. Op deze manier kan uw pc, als het ingesteld staat op "automatisch IP adres verkrijgen" een adres krijgen van de router.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.