Ga naar inhoud

HP netbook start niet meer op


Rolly1313

Aanbevolen berichten

Ik heb een ZEER grote stommiteit gedaan. Heb een nieuwe HP netbook gekocht maar daar staat natuurlijk een hoop BS op die mij niet interesseert. Norton, Adobe, nero, verschillende HP programmas. Alles verwijderen lat toch veel brol achter dus:formateren en win7 installeren. Bij mij keuzeopties vooe installeren koos ik Schijf C. Na installatie van Win start de notebook niet meer op. Ik krijg in het begin het HP logo en dan bootmgr ontbreekt. Nu komt het.

Ik heb gezien dat er nog een kleine partitie van 199 mb opstaat type systeem. De C en de D zijn Dynamisch. Dus ik dacht, hij start van daar op. Win kan ik er niet opzetten want het is te klein. Stom van mij, ik weet het.

Nu is mijn vraag.

Hoe kan ik opstarten van mijn WIN7 op de C:

Waarschijnlijk moet ik die systeem partritie verwijderen maar hoe ?

Reeds zot gegoogeld zonder resultaat.

Kan ik mijn HD volledig formateren an van 0 beginnen ?

Help

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Rolly1313,

Windows terug installeren via de recovery is geen optie daar je dan weer die ongewenste software mee geïnstalleerd krijgt.

Een netbook is niet voorzien van een dvd-rom, hoe heb je Windows 7 dan geïnstalleerd.

Heb je gebruik gemaakt van een externe dvd-rom of van een usb-stick?

Je kan je HD formatteren en van 0 af aan beginnen maar wil je de recovery partitie behouden?

Ben je in het bezit van een Windows 7 installatie dvd?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb WIN er op gezet met een bootable USB Stick. De recovery partitie moet niet. Het liefst zou ik gand de HD formateren, Win7 installeren met de USB en dan later partitioneren.

Momenteel ben ik aan de slag met Hirens BootCD. Ik laat het resultaat weten.

Thanks

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ben er in gelukt WIN7 te installeren. Met Hirens Bootcd. Nu is er een nieuw probleem.

Ik geraak niet draadloos op internet.Bij netwerkadapters staat Railink wi fi adapter 802.11 b/g/n gorrect geinstalleerd en ook Microsoft virtual WIFi Miniport adapter. Eveneens Bluetooth apparaat.

MAAR: bij overige apparaten staat Ethernet controller en en nog een onbekend apparaat met een gele driehoek. Ethernet heeft geen stuurprogramma. Google laat me ook in de steek. Mijn netbook is een HP pavilion dm1-3100sb

Help again please

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.