Ga naar inhoud

blauw scherm


Mateusz

Aanbevolen berichten

Ginsteren was ik op mijn pc bezig toen opeens een blauw scherm kwam met internal_power error. Ik heb daarna windows 7 service pack 1 geïnstalleerd.

Maar nog altijd wanneer ik mijn pc opstart in normale modus komt er dat blauw scherm maar nu zonder internal_power error.

Ik kan mijn pc enkel opstarten in de veilige modus.

Kan iemand mij a.u.b. helpen!!! :argh::sad

aangepast door Mateusz
Link naar reactie
Delen op andere sites

Voer dan in veilige modus onderstaande eens even uit en meld ons de laatste 2 of 3 BSOD's.

Download Blue Screen View.

Start het programma op.

Je zal nu een overzicht krijgen van de laatste foutmeldingen en MInidumps(.dmp-bestand).

Dubbelklik op het .dmp-bestand dat overeenstemt met het tijdstip waarop je het laatste blauwe scherm kreeg.

Je zal nu een overzicht krijgen.

Geef in je volgende bericht de waarde van volgende onderdelen:

  • bug check string
  • bug check code
  • caused by driver

Link naar reactie
Delen op andere sites

OK hier de 3 laatste BSOD's waarden:

20/4 10:10 --> bug check string: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED bug check code: 0x1000008e caused by driver: ataport.SYS

20/4 10:00 --> bug check string: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED bug check code: 0x1000007e caused by driver: ntkrnlpa.exe

20/4 9:52 --> bug check string: INTERNAL_POWER_ERROR bug check code: 0x000000a0 caused by driver: ntkrnlpa.exe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Een cardreader is een toestelletje waarmee je geheugen kaartjes van bv. een digitaal foto toestel kunt uitlezen.

Dan moet ik verder zoeken naar een mogelijke oorzaak.

ps. Staat slaapstand ingeschakeld op je PC toevallig?

Ga naar start en type in het zoekvak "Energie beheer" en druk enter.

Energie beheer opent en daar selecteer je Gebalanceerd en dan klik je op "de schema instellingen wijzigen".

Zet nu beide opties eens op Nooit en bevestig je keuze door te klikken op Wijzigingen opslaan.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik wou juist mijn pc afsluiten wanneer tijdens het afsluiten dat BSOD weerkwam, dat wou ik op normale modus starten maar het starte tien keer trager dan ervoor en het BSOD kwam voordat het bureaublad geladen was en nu juist tijdens de veilige modus heb ik het weer voorgehad. Ik zal die 3 dumps eens vermelden:

tijdens de veilige modus: check string: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED bug check code: 0x1000007e en caused by driver ntkrnlpa.exe

tijdens de normale modus: INTERNAL_POWER_ERROR 0x000000a0 en ntkrnlpa.exe

tijdens het afsluiten: KERNEL_MODE_EXCEPTION_NOT_HANDLED 0x1000008e en ataport.SYS

Ik hoop dat u mij daarmee kan helpen

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.