Ga naar inhoud

[OPGELOST] spoolsv.exe


frank 19

Aanbevolen berichten

Als ik mijn pc opstart, staat spoolsv.exe tussen de processen die worden opgestart. Ik geloof dat het van een printer is, maar het gekke is dat ik geen printer op mijn pc heb aangesloten. Nu is dat niet zo'n probleem, maar het feit dat spoolsv.exe al mijn processorvermogen gebruikt wel. Ik haal spoolsv.exe dan ook uit de lijst met de processen, maar naar enige tijd start hij weer op. Dit doet spoolsv.exe 3x en daar na niet meer :S. Weet iemand wat het precies is en doet? En hoe ik het kan uitschakelen.

P.S Ik heb een xp home edition

Alvast bedankt frank

Link naar reactie
Delen op andere sites

kijk even bij start-->configuratiescherm-->printers en faxapparaten-->Daar zou dan enkel dat microsoft printer ding mogen staan (indien niet, mss de andere dan maar verwijderen)--> klik even 2x op dat microsoft printer ding zodat het opend--> en zorg dat die lijst leeg is, indien daar dingen in wachtrij staan, annulleer ze één voor één.

Dit is geen oplossing op spoolsv.exe uit te schakelen. Maar hierdoer zou hij niet veel van je processor mogen gebruiken.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ga als volgt te werk als u de spoolsv wenst uit te schakelen (als u voorbeeld geen printer gebruikt)

1. ga naar start

2. kies uitvoeren

3. typ services.msc en druk op enter

4. het venster services wordt geopend

5. zoek Print Spooler en kies met de rechtermuisknop eigenschappen

6. naast opstarttype wijzig je dit in uitgeschakeld

7. onder status van de service kies je stoppen

8. klik op OK

9. Herstart de pc

De Print spooler is nu uitgeschakeld

Laat even weten of dit u kunnen helpen heeft

Met vriendelijke groeten,

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dit onderwerp werd geplaatst in het ARCHIEF. U kan NIET reageren in het archief.

Het onderwerp is ofwel opgelost of er was geen activiteit na 1 maand.

Hebt u een gelijkaardig probleem? post een nieuw onderwerp in:

Windows - Pc helpforum

Onderwerp onterecht in archief? contacteer support@pc-helpforum.be en vermeld de link van het onderwerp.

Met vriendelijke groet,

Pc Helpforum

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.