Ga naar inhoud

Wat is het verschil tss DVD-RW ATA&SATA writer


Pollement

Aanbevolen berichten

Hallo, in mijn computer zit momenteel een DVD-RW ATA SAMSUNG SH-S202J/BEBE maar ik zag net op het internet dat ik ook een DVD-RW SATA SAMSUNG SH-S203D kon krijgen voor in mijn pc.

Nu vroeg ik me af, wat is het verschil tussen een DVD-RW ATA of SATA van.

Doen ze iets sneller ?? beter ?? trager ??

Ik weet het niet, ik wil nu een game instaleren maar dat lukt niet, iedere keer vind de writer iets niet op de dvd. Nochtans kan ik dat spel wel installeren op een andere computer. Dus de foutmelding (Cannot find file ...) kan niet kloppen, het spel werd eerder op een andere pc geinstald en gespeeld en dit hing vlot. Met deze nieuwe pc word de installatie geannuleerd wegens het nie vinden van een bestand op de dvd. Daarmee mijn vraag nog eens, het verschil tussen beide writers.

P.S. dit zijn de links van de items: SAMSUNG SH-S203D/bebe Zwart S-ATA 20X DVD-RW en SAMSUNG SH-S202J/bebe Zwart ATA 20X DVD-RW Bulk

Mvg, Tom

Link naar reactie
Delen op andere sites

SATA staat voor seriele -ata en is sneller dan de ATA. daarvoor moet je natuurlijk een moederbord hebben die dit ondersteund. de ATA worden aangesloten met een IDE kabel (soort flatcable) , de SATA met een SATA kabel.

Het probleeem met uw spel kan zijn dat de dvd/cd lezer op zijn laatste poten loopt, maw at hij moeite heeft met lezen en stervende is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.