Ga naar inhoud

Computers in draadloos netwerk.


tibzie

Aanbevolen berichten

Hallo,

Is het mogelijk om mij een beetje meer uitleg te kunnen geven over draadloze netwerken want thuis heb ik een draadloos netwerk met drie pc's maar die pc's staan alle drie in een ander domein wat ik best wel vervelend vind.

Ik heb ook al een aantal keer geprobeerd om een draadloos netwerke in te stellen

maar die netwerken kom ik nergens tegen, ik beschik wel over netwerklocaties dus bestanden uitwisselen gaat wel.

Mvg.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Daar je bestanden kan uitwisselen bestaat je netwerk al! Wat bedoel je precies met domein? voor een thuisnetwerk heb je dit niet echt nodig. Zorg ervoor dat alle pc's in dezelfde werkgroep staan.

daarvoor ga je naar systeemeigenschapen: rechtsklik op "deze computer"

kies tabblad computernaam en wijzigen. daar kan je de werkgroep naam invullen. Deze moet op alle pc's dezelfde zijn. De pcnaam dient daarintegen op ieder pc anders te zijn. wijzig je deze naam dan moet je nadien eerst de pc heropstarten.

Als alles ingesteld is, ga dan naar mijn netwerklocaties en kies voor computers zoek in het netwerk. Na verloop vantijd zul je alle pc's kunnen zien. Deze moeten dan wel aanstaan natuurlijk.

Ik vermoed dat mijn uitleg overbodig is daar je netwerk al bestaat en je reeds bestanden kunt delen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.