Ga naar inhoud

Linux - grub rescue


JeroenVD

Aanbevolen berichten

Heb een laptop met windows 7 op. Voor school moeten we leren werken met Linux, dus heb ik een dual boot geinstalleerd (Ubuntu naast Windows 7).

Dit werkte allemaal zonder problemen, kon zowel Windows 7 als Ubuntu opstarten zonder enig probleem.

Maar het leek me beter om Ubuntu te installeren met Virtualbox. Zo gebruik ik slechts een klein stukje van mijn HDD, wat meer dan genoeg is voor school ipv een volledige partitie.

Mijn plan was nu om die partitie van Linux te verwijderen, wat ik dan ook gedaan heb.

Nu start ik mijn pc opnieuw op, maar met het gekende probleem :

Unknown filesystem.

grub rescue>

Heb nu geprobeerd om opnieuw windows geinstalleerd te krijgen (had gelezen op internet dat het moet lukken om partitie te verwijderen en dan via windows-cd 'repair' te doen en daarmee het probleem op te lossen), maar niet dus.

Ik start pc op, krijg het scherm van Dell voor 2 seconden, en dan komt het scherm met "Unknown filesystem. grub rescue>"

Mijn vraag is nu : hoe los ik dit op? :)

Wat ik al geprobeerd heb :

- Opgestart vanop Windows CD en Windows opnieuw proberen te installeren.

- Opgestart vanop Windows CD en geprobeerd systeemherstel uit te voeren.

- Opgestart vanop Windows CD en geprobeerd opstartherstel uit te voeren.

- Opgestart vanop Ubuntu USB en geprobeerd Linux opnieuw te installeren.

Zonder resultaat.

Mvg

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.