Ga naar inhoud

Wachtwoord vergeten !


Gast maddoxx

Aanbevolen berichten

Hallo ik heb mijn oude computer gepakt uit de zolder. en hij zit oppeens niet maar vast en valt niet uit. maar ik weet mijn wachtwoord niet meer en ook niet die van de administrator! Kan aub iemand mij helpen.

ik heb al veel dingen geprobeerd maar niks helpt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo ik heb mijn oude computer gepakt uit de zolder. en hij zit oppeens niet maar vast en valt niet uit. maar ik weet mijn wachtwoord niet meer en ook niet die van de administrator! Kan aub iemand mij helpen.

ik heb al veel dingen geprobeerd maar niks helpt

Welk besturingsysteem heb je?

En is er 1 account waar je wel op kan want dan kan je het veranderen via CMD zonder het andere passwoord te weten.

grtz

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je opstart probeer eens op te starten met opdrachtpomp.. als dit lukt kunt je het volgende doen

nu kan je een nieuwe user toevoegen, namelijk zo:

net user username /ADD

waar username staat, typ je de naam van je nieuwe account. En vergeet niet, nu staat er geen wachtwoord op, en kan iedereen in de school inloggen! Als je een wachtwoord toe wilt voegen, doe dat dan als volgt:

net user username wachtwoord /ADD

waar wachtwoord staat, typ je het wachtwoord dat je wilt. Bij het voorbeeld hierboven is de username 'username' en het wachtwoord 'wachtwoord'. Als je username 'dutchevil' wilt, en het wachtwoord 'fruity', typ je dit in opdrachtprompt:

net user dutchevil fruity /ADD

Laten we je account administrator worden... smile.gif

net localgroup administrator dutchevil /ADD

Dit maakt het account dutchevil een admin. Sommige computers noemen de administratorg geen 'administrator', en je moet dan zien uit te vinden welke naam ze daar voor de admins gebruiken.

Je kan een lijst van alle localgroups te zien krijgen door te typen:

net localgroup

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.