Ga naar inhoud

verkenner-probleem


andytje

Aanbevolen berichten

Hallo,

Draai sinds enkele maanden windows vista en ten pas of ten onpas valt de verkenner uit en wordt het programma afgesloten. Via shell ex-view heb ik alle niet-microsoft toepassingen afgesloten maar ook dit helpt niet :s

Zijn er nog andere oplossingen en wie kan mij helpen ? Als mijn verkenner op een uur tijd geen 5 x crasht is dit niet normaal. Alvast dank bij voorbaat ...

:ciao::ciao::ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Misschien bevat Vista een foutje ergens, u dit dit even controleren als volgt:

1. ga naar start, alle programma's, bureauaccesoires

2. klik met de rechtermuisknop op Opdrachtpromt en kies 'uitvoeren als administrator'

3. typ nu sfc /scannow

4. de volgende mededeling verschijnt

:

Systeemcontrole wordt gestart. Dit proces kan enige minuten duren.

Verificatiefase van systeemscan wordt gestart.

Verificatie is ...% voltooid.

Wanneer dit nodig is, zal de vista dvd worden gevraagd

Laat gerust even weten of dit iets heeft kunnen helpen

Mvg Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ja beste be dup, karel,

ik werk met avg anti-virus en scan regelmatig mijn pc met ad-aware en spybot s & d.

Na het scannen met scf kreeg ik een scherm 99 % controle voltooid geen fouten gevonden en terug opdrachtprompt. Hebben jullie nog andere ideeën wat ik nog zou kunnen doen ?

Geen vista-dvd gevraagd.

Groeten andy

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hoi Andy,

ok geen probleem, we hebben dat geprobeerd dus.

Kijk nog even na of er geen updates zijn voor vista, vooral deze mag niet ontbreken:

Download details: User Profile Hive Cleanup Service

Mocht je deze al hebben dan kan je nog het volgende proberen. Het crashen van windows verkenner kan als oorzaak hebben de rechterklik menu's zoals die van winzip enz.

Om deze extensies tijdelijk het zwijgen op te leggen kun je het

programmatje ShellExView gebruiken. Dit kun je hier downloaden:

ShellExView download and review - view and disable shell extensions from SnapFiles

Je krijgt in dit programma een overzicht van alle extensies die op je

systeem aanwezig zijn. Zet nu alle niet-microsoft extensies op

'disabled' en test of dit je probleem oplost. Daarna kun je ze één voor

één weer op 'enabled' zetten, totdat je de boosdoener gevonden hebt.

Karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ja beste vrienden shell-exview geïnstalleerd; bijna alles gedisabled; toch valt mijn verkenner nu en dan nog uit; beste karel, die user profile hive clean up service is toch een programma om services defenitief te stoppen, niet echt een update ? Zouden jullie nog andere oorzaken kunnen achterhalen.

Hartelijk Dank Andytje

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.