Ga naar inhoud

Op zoek naar een gepaste formule


Aanbevolen berichten

Beste,

Kan er iemand mij helpen met het vinden van de gepaste formule/functie?

Ik heb 3 tabellen van telkens 2 kolommen. Telkens in de linkse kolom artikelbeschrijving en in de rechter de prijs van dit artikel. Nu wens ik deze prijzen te vergelijken waarbij excel de omschrijvingen overloopt en de 3 prijzen er horizontaal van zelf achter plaatst. De ene tabel heeft meer en of andere artikelen dan de andere. Met verticaal zoeken geprobeerd alsook met de functie ALS maar krijg een verkeerd resultaat. Hoeplijk kan iemand hierbij helpen. Alvast dank hiervoor

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dag Willem,

Dank voor je snelle reactie en formule. Helaas heb ik van die functies en formules weinig kaas gegeten. IFERROR en INDIRECT zijn me onbekend tot nog toe. Ik vermoed dat ik uw formule moet aanpassen om het resultaat te krijgen. Momenteel lees ik in de cellen #NAAM?. Hopelijk hebt u nog een richtlijn of tip. Alvast dank voor de moeite

Philippe

Link naar reactie
Delen op andere sites

Welke versie van excel heb je?

Ik vermoed dat je een versie hebt ouder dan 2007 en want de 'IFERROR' formule is toen pas geïntroduceerd.

Deze formule vangt een error af en noteert dan niets ("")

oudere versies moet je die fout afvangen dmv "if" "iserror" en een dubbele "vlookup" formule.

Daarom denk ik dat bijgaand voorbeeldje wel werkt.

Gr Willem

voorbeeld-philcompute-2.xls

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.