Ga naar inhoud

Nieuwe computer


Gast ufo

Aanbevolen berichten

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Het dagelijkse computer gebruik, internetten, downloaden, tekstverwerken en een filmpje kijken. Ook af en toe gamen maar niet zo zeer dat ik alles op de hoogste setting hoef te hebben, zolang het maar redelijk is als ik het wat lager zet.
  2. Wat is mijn budget ? - Tussen de €700-800. Het liefst meer richting de 700 aangezien ik hem ook al laat assembleren bij de winkel voor €55
  3. Een merkcomputer of een samenstelling ? - Tenzij iemand een degelijke merkcomputer weet wil ik hem laten sammenstellen.
  4. Ga ik overklokken ? - Nee
  5. Ga ik later upgraden ? - Mischien maar waarschijnlijk de eerste twee jaar in ieder geval niet en als er nu op te besparen valt dan heb ik dat liever dan dat die te upgraden is.
  6. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Ik snap niet echt wat er hiermee bedoelt wordt.
  7. Ga ik zelf assembleren ? - Dit is al de eerste keer dat ik zelf de onderdelen uitzoek dus ga ik liever voor het laten assembleren, waarschijnlijk bij Alternate.
  8. Heb ik een besturingssysteem nodig ? Ja, windows home premium.
  9. Ga ik zelf installeren ? De winkel doet het geloof ik zonder extra kosten dus laat ik het hun maar net zo goed doen.
  10. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Niet echt maar ik wil het liefst een intel i52500 processor en ten minste 4gb RAM maar dat is het wel.
  11. Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Ja maar die zoek ik zelf wel uit en hoeft weinig rekening mee te worden gehouden in dit budget.
  12. Heb ik specifieke wensen ? - Nee

Goede(warme)middag!:)

Ik ben van plan een nieuwe computer te kopen maar aangezien dit de eerste keer is dat ik hem niet kant en klaar van de winkel koop lijkt het me handig om toch advies te vragen aan de mensen die er meer van af weten. Ik heb zelf ook al een beetje rondgekeken en met de pc-builder van Alternate heb ik deze samenstelling gemaakt.

Processor: Intel Core i5-2500

Moederbord: ASRock P67 PRO3 (B3)

Behuizing: Cooler Master CM 690 II Advanced

Grafische kaart: SAPPHIRE HD5770 (11163-17-20G)

Voeding: OCZ ModXStream Pro 500W

Harddisk: Samsung HD103SJ

Geheugen: Kingston HyperX 4 GB DDR3-1333 Kit

Optische drive: Sony Optiarc AD-7260S-0B

Windows 7 Home Premium 64-bit

Totaal €709,37

Als hij compleet bagger is zeg het gerust! Ik ben er nogal onzeker over aangezien dit ook de eerste keer is dat we een grote technische aankoop doen zonder het advies van mijn vader die de enige was die er eigenlijk iets van af wist dus wil ik graag zo veel mogelik informatie en zekerheid hebben zo dat de pc het goed doet als hij er eenmaal staat.

Link naar reactie
Delen op andere sites

het ziet er zo allemaal wel redelijk goed uit, maar ik zou voor een HD6850 gaan in plaats van een HD 5770, dit omdat de HD 6850 niet heel veel duurder is en toch een heel stuk beter. als je voor de HD6850 gaat dan zou ik wel de OCZ ModXStream PRO 600W nemen.

ik zag trouwens een beeldscherm wat je misschien wel aanstaat:

azerty

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.