Ga naar inhoud

opstarten probleem


pc-dude

Aanbevolen berichten

als ik mijn pc opzet hoor ik hem draaien alle lictjes van de fans gaan ook aan, grafische kaart begint te draaien... maar geen scherm dit duurt ong. 3sec.

dan valt de stroom van mijn pc weg en alles stopt met draaien...

vervolgens begint alles terug te draaien en blijft het ook normaal draaien,

maar wel geen beeld sad.gif

als er hardware specs nodig zijn laat je dit maar weten

GK: geforce 9800 GTX+

ps: voor dit probleem zich het eerst voor deed bleef het beeld wel al eens regelmatig hangen...

ik wacht alvast op (nuttige) hulp

alvast bedankt smile.gif

Link naar reactie
Delen op andere sites

Dat lijkt inderdaad erg logisch, maar het kan nog altijd dat er een software probleem is dat je grafische kaart laat hangen... .

Wat je zelf voorstelt is inderdaad de volgende stap, kijken of je zonder grafische kaart van je on-board wel kan starten.

En euh, daar zou je ook wel een safe mode voor nodig kunnen hebben ;-)

Maar uit ervaring weet ik dat in merendeel van de gevallen dit soort symtomen van de voeding komt ... grafische kaarten gaan zelden stuk.

Succes in elk geval

Link naar reactie
Delen op andere sites

uit ervaring weet ik dat bij intensief gaming gebruik een graka kan afzien en temp hoog kan oplopen...

ik heb geen onboard graphics dus gewoon even uitgehaald en pc starte normaal op buiten het beeld dan (wat normaal is)

daarna terug ingestoken en bij wonder deed ze het terug :D

maar ze is wel aan vervanging toe hoor want ze durft nog wel eens blijven hangen.

maar ja dat is het perfecte excuse om een Gb kaart te kopen hé :)

en ik zal misschien ook nog eens een fresh install den om zeker te zijn dat het niet aan de software ligt :top:

in elk geval bedankt voor julle steun ;)

mvg

pc-dude

Link naar reactie
Delen op andere sites

Lijkt er inderdaad op dat de grafische kaart het hoofdprobleem is, het kan ook zijn dat de zware belasting van de PC met het gamen de voeding onstabiel maakt. Nu een voeding is de kost niet, een stevige graf kaart is een héél stuk duurder. Maar als de kaart overbelast wordt en dus oververhit zal je weinig optie hebben dan ze te vervangen.

Succes en graag gedaan uiteraard.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.