Ga naar inhoud

laptop start niet op


guy1

Aanbevolen berichten

Hallo,

Mijn Fujitsu Siemens Amilo D7830 start niet meer op. Wanneer ik de laptop opzet begint het 2e ledje van links enkele seconden te flikkeren nadien doet hij niets meer. Het scherm blijft heel de tijd volledig zwart.

Wanneer ik een CD insteek begint dit ledje opnieuw enkel seconden te knipperen, maar verder gebeurd er niets

Link naar reactie
Delen op andere sites

Enkele maanden ben ik ook zo'n geval tegen gekomen. Aangezien ik er zelf niet veel van ken ben ik maar naar een pc dokter geweest. Deze vertelde me dat er een stofje in het ramgeheugen zat. Daarna leek er inderdaad niks meer van te merken. misschien heb je hetzelfde probleem!

MVG, Dries

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...

Het tweede ledje staat voor de CD-drive.

Blijkbaar gaat hij niet kijken naar de harddisk.

Vandaag de laptop uit elkaar gehaald.

Processor is een intel Pentium 4

De koelradiator zal volledig vol vuil en de ventilator van de videokaart zat geblokkeerd. Alles gereinigd en terug in elkaar gestoken, maar zonder resultaat.

Videokaart is een ATI radeon 9000.

Ik vrees dat ofwel de processor ofwel de videokaart defect is. Weet er iemand of de videokaart gecontroleerd wordt bij opstart ? Zoja, dan zou het kunnen dat om deze reden de processor niet doorgaat met opstarten. (of ben ik hier aan het fantaseren?)

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.