Ga naar inhoud

internetprobleem


NicolasM

Aanbevolen berichten

Heeft u soms een Telenet Fiber modem/router ?

Aan het DNS achtervoegsel te zien wel.

Deze router kunt u alleen beheren via "Mijn Telenet" (www.telenet.be) en inloggen met uw gebruikers acccount.

Dan naar Internet, Instellingen.

Daar kunt u de MAC tabel aanpassen.

Misschien een kleine opmerking :

Beveiliging via de MAC tabel is gewoonlijk niet zo'n goed idee. Als U WPA/WPA2 kunt gebruiken bent u behoorlijk beveiligd en vermijdt u dit soort moeilijk te vinden problemen.

Voor een hacker is het kinderspel om de MAC beveiliging te omzeilen.

De enige reden dat ik het soms doe is indien de client in kwestie alleen WEP of zelfs geen beveiliging ondersteund, of indien ik om practische redenen wil bekomen dat er één bepaald toestel op één bepaald acces punt of router komt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Kunt u eens aanloggen op de instellings pagina's van telenet en mij daar screenshots van bezorgen ?

Pas op, bij de beveiligingen staat uw paskey leesbaar op het scherm, haal het er best af via paint ofzo.

Ik weet u wel niet wonen;-) maar dat soort info zet je toch best niet op een forum ...

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat is zie is dat WPS is ingeschakeld, wat normaal niet nodig is als u geen andere toestellen heeft die WPS ondersteunen. WPS is een systeem om een wireless verbinding te beveiligen zonder zelf een paswoord in te stellen. Normaal mag die af staan.

Op de PC die zijn verbinding verliest zou u eens het volgende kunnen proberen.

Klik op de Wifi icoon en verbreek de verbinding. U krijgt nu normaal een verwittiging dat u de volgende keer dat u wil verbinden dit manueel zut moeten doen. Klik ok.

Maak terug een verbinding, het systeem zal u nu normaal de passkey vragen. Vul die in en klik ok.

Als het goed is dan maakt uw PC nu verbinding. Als dit lukt vraagt hij of hij de verbinding moet bewaren en in het vervolg automatisch moet connecteren. Vink beide opties aan.

Hopelijk werkt het nu normaal.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het enige dat is zie is dat WPS is ingeschakeld, wat normaal niet nodig is als u geen andere toestellen heeft die WPS ondersteunen. WPS is een systeem om een wireless verbinding te beveiligen zonder zelf een paswoord in te stellen. Normaal mag die af staan.

Op de PC die zijn verbinding verliest zou u eens het volgende kunnen proberen.

Klik op de Wifi icoon en verbreek de verbinding. U krijgt nu normaal een verwittiging dat u de volgende keer dat u wil verbinden dit manueel zut moeten doen. Klik ok.

Maak terug een verbinding, het systeem zal u nu normaal de passkey vragen. Vul die in en klik ok.

Als het goed is dan maakt uw PC nu verbinding. Als dit lukt vraagt hij of hij de verbinding moet bewaren en in het vervolg automatisch moet connecteren. Vink beide opties aan.

Hopelijk werkt het nu normaal.

Het werkt! Ik heb de WPS uitgeschakeld en plots kreeg ik terug internet. Hierna schakelde ik mijn pc uit en het internet bleef behouden :).

Alvast enorm bedankt voor de hulp!!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.