Ga naar inhoud

Nieuwe pc


Aanbevolen berichten

Hallo, ik ben hier nieuw op het forum.

Ik bezit momenteel een medion pc 'akoya' quad core Q6600 met 3 gb ram geheugen op 32 bit, met 2 sata schijven van 500gb. Nvidia Gforce 8600gt.

Ik game niet zo veel (soms een war game) , maar doe wel aan video bewerking. De pc kan het wel redelijk aan, blokkeert soms bij het monteren van een film. Wat kan ik doen om de prestaties te verbeteren?

Ik had anders gedacht om een andere pc te kopen. Welke type processor (amd of intel) er zijn zoveel soorten, dat ik daar geen verschil kan van maken. Zoals de grafische kaarten en moederborden. Kan iemand mij daar wegwijs uit maken. Beter een samengesteld model of één dat een winkel (of persoon) in mekaar steekt.

  1. Waarvoor heb ik een PC nodig ? - videobewerking, fotomontage, internet en office, soms gamen

  1. Wat is mijn budget ? -€ 700 à €800

  1. Een merkcomputer of een samenstelling ? -geen idee.

  1. Ga ik overklokken ? - Niet bepaald

  1. Ga ik later upgraden ? - Ja

  1. Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Usb slots, kaartlezer, indien mogelijk firewire.

  1. Ga ik zelf assembleren ? - Neen

  1. Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Om een computer werkend te krijgen, heb je uiteraard een besturingssysteem nodig. Meestal is dit nu Windows 7. Denk ook even na welke versie je wilt, Home Premium of een duurdere versie ?

  1. Ga ik zelf installeren ? - Ja

  1. Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Neen

  1. Heb ik nog randapparatuur nodig ? -Neen

  1. Heb ik specifieke wensen ? - Niet bepaald

Hopend op een opbouwende reactie.

Alvast bedankt.

flat

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.