Ga naar inhoud

Nieuwe modem (Usr 9108A)


Gast Samuelrl

Aanbevolen berichten

Beste,

Ik heb zonet een nieuwe modem gekocht, nl een USR 9108a

Voor meer info zie USRobotics Breedband ADSL Producten: USR9108A Wireless MAXg ADSL Gateway

Ik heb een gewoon abonoment van Belgacom ADSL.

Nu heb ik een probleempje, nl de uitgang van mijn ADSL filter heeft een kleine utp stekker en bij de modem zit enkel een utp kabel met een dikke stekker.

Ik heb al geprobeerd om de modem aan te sluiten mbv een kabeltje met 2 dunne utp stekkers maar zo krijg ik geen adsl signaal.

Is het mogelijk om mbv deze moden een verbinding met internet te krijgen?

Mvg,

Samuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maar moet ik dan ook een nieuwe filter of iets dergelijks, want er staat uitdrukkelijk dat ik geen adsl-filter moet plaatsen in de handleiding.

Maw ik moet direct vanaf de telefoonstekker met een rj11 met 4 aansluitingen

naar de modem gaan?

Excuseer voor mijn domheid :s!

Mvg,

Samuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik heb sinds een week of drie ook dit model, en ja die kleine stekkers rj11 moeten verbonden worden met bijgeleverde zwarte draad. telefoon (-) router. En dan nog wel in de adsl filter anders ga je geen signaal hebben.

die gele draad is de utp draad die de verbiding maakt met de router (-) pc.

Die twee kabels moeten bijgeleverd worden.

Je hebt trouwens altijd een splitter nodig voor adsl.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Mijn vorige modem was idd een isdn modem met een verkeerde plakker erop volgens de verkoper.

Ik heb dus meteen een andere meegekregen.

Maar nu heb ik weer een probleem, nl,

ik krijg de modem geïnstalleerd en ik kan met mijn pc ook verbinding maken met de moden (niet met internet).

Bij het instaleren heb ik ook mijn isp moeten kiezen en alle rest van de opties, aangezien Belgacom Skynet adsl er niet tussen stond heb ik even gebeld en deze mensen hebben me alle instellingen gegeven.

Maar wanneer ik nu op toepassen druk (Mijn login en wachtwoord en alles is allemaal correct ingevuld hè en de telefoon draad is juist aangesloten)

dan krijg ik de vermelding "GEEN LIJN"

en onder aan de pagina staat er (als extra info zeg maar)

"Controleer of de telefoonkabel op de juiste wijze is aangesloten op uw gateway en uw telefoonaansluiting. U dient ook bij uw ISP na te vragen of ADSL beschikbaar is."

Ik ben er helemaal zeker van dat dit juist is gedaan enz, want mijn huidige modem werkt ook :-).

Het lampje onder het icoontje van adsl gaat ook niet knipperen of iets dergelijks.

Moet ik nog iets speciaals aanpassen misschien?

Hopelijk snappen jullie het een beetje,

Mvg,

Samuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jawel, ik ben er 99% zeker van want ik steek gewoon het telefoonstekkertje van mijn vorige modem (Die goed werkt en waarmee ik verbinding met internet kan maken) in op de nieuwe modem.

De ethernetkabel, de voeding, enz zijn ook allemaal juist aan gesloten, dus...

Groeten,

Samuel

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 1 maand later...
Gast solindus

HEb net hetzelfde probleem. Dacht eerst dat modem stuk was en heb hem omgeruild, maar probleem blijft. Zie wel dat in de tech doc het vroeger een RJ11 was en nu RJ45. Hoe heb je dit opgelost ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.