Ga naar inhoud

Krijg alleen de melding Bootmgr in beeld


gerardgierle

Aanbevolen berichten

Hallo alle.

ik heb een all-in-one van hp.

En heb het volgende probleem.

na het opstarten van de pc krijg ik alleen bootmgr in beeld en start op nieuw maar nee niets.

Ik heb van alles al gedaan , ik heb er zelf een andere hd schijf in gezet en daar op gewoon een nieuwe install op te zetten. Maar daar geeft hij ook op aan dat er wat met de schijf aan de hand zou zijn.

Het beeld kunnen jullie wel dat beeld wat je ook krijgt als je geen HD schijf in je pc heb zitten.

Echt in ben echt geen leek wat pc`s aan gaat maar dit gaat me even boven mijn pet.

Mogelijk weet iemand wat er loos is ??????

Groet Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even voor mijn duidelijkheid: Bij mijn weten is een all-in-one een printer/scanner/fax... Die zal dit probleem dus niet geven. Ik neem aan dat je het over een PC hebt. Is het mogelijk om een foto te maken van je scherm en deze hier te posten? Dat zou mij in ieder geval veel meer duidelijkheid geven.

Op het eerste gezicht het ik twee vermoedens:

- Je BIOS herkend je harde schijven niet meer goed (of is zelf corrupt geraakt). Zou je dit eens willen controleren?

- De eerste sectoren van je harde schijf zijn corrupt geraakt. Dit zou inhouden dat die schijf niet meer te benaderen is.

Je verteld dat je met een andere schijf ook problemen krijgt als je daarop Windows installeerd. Heb je wel eerst de oude schijf geheeld uitgebouwd, en de nieuwe schijf op dezelfde aansluiting gezet (HP's en Dells willen hier nogal eens moeilijk over doen). Kun je dit bevestigen, of heb je een andere aansluiting gebruikt? Dan zou je namelijk de boot-sequence in je BIOS ook moeten aanpassen.

En ja, je hoort beeld te krijgen, ook als er geen harde schijf in de computer zit. Normal gesproken krijg je dan namelijk het eerste beeld met het Dell-logo, of het bootscherm, zoals dat door je BIOS verzorgt wordt.

Een andere vraag die best belangrijk is, is of er op de harde schijf ook gegevens staan die bewaard moeten blijven. Dit heeft namelijk gevolgen voor de manier waarop we je gaan proberen te helpen met het herstellen van je besturingssysteem!

PS. Om je BIOS in te gaan, moet je meteen na het opstarten op één van de volgende knoppen drukken: [DEL], [F2] of [F10]. Dit is afhankelijk van welk moederbord je gebruikt.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo als eerste mijn dank voor de reactie.

Even voor de duidelijkheid het gaat om een pc van HP All-in-one type 200 5120BE

In de Bios ziet hij gewoon de Hd Schijf geen probleem en de schijf is een Western Digital WD 5000 AAKS.

standaard geleverd bij deze pc. En deze hebben ze in drieen gedeeld.

De Bios staat zo als hier onder staat als volgorden

Boot 1 staat DVD

Boot 2 staat Hd schijf en die ziet hij ook.

Boot 3 staat floppydisk niet aanwezig

Boot 4 staat Lan

Het probleem is begonnen na het willen installeren van een nieuwe printer , daar bij ging er wat fout en heb toen een systeem herstel gedaan . En daarbij het op nieuw opstarten ging het mis .

Met de vermelding van Bootmgr.

Oke gedaan wat in beeld staat opnieuw opstarten maar nee nog het zelfde.

Daar ik nooit geen belangrijke gegevens op de schijf heb staan ben ik naar de Bios gegaan en alleen de opstart volgorden aan gepast.

schijf er in van Windows 7 Home en op nieuw op gestart van af cd door laten gaan.

Gaat gewoon alles laden zo als je wel weet ,

Maar zodra hij daar mee klaar is en op nieuw gaat opstarten gaat het fout.

Krijg dan het wel bekende blauwe scherm met de tekstvan.

Kijk schijf na op aansluiting bla bla en voer chkdsk uit.

Tot zo ver kom ik en wat ik ook doe bv een andere schijf er in zetten die hij dan ook ziet in de Bios hij blijft het zelfde zeggen.

Vandaar ook mijn melding het zelfde gedaan zonder hd in de pc geeft hij het zelfde beeld na de eerste windows install.

dus in de bios ziet hij wel de schijf maar bij het installeren van windows juist weer niet ????

Ik hoop dat ik een goed beeld zo heb gegeven van mijn pc probleem.

Groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je bij de poging tot installatie een partitie kunnen kiezen, en zo ja, heb je deze dan opnieuw laten formateren?

Ik denk namelijk dat je niet zover bent gekomen, als ik de tekst goed begrepen heb. Installeren van Windows gebeurt in de eerste stap nog zonder harde schijf, alle gegevens worden namelijk eerst in je geheugen geladen (als een soort virtuele harde schijf), en pas daarna op je harde schijf gezet.

Let er bij de installatie trouwens ook goed op dat Win7 een bootpartitie van een 100MB aanmaakt. Als je deze (per ongeluk) hebt gekozen om op te installeren, kan dat ook de reden zijn van een foutmelding.

Je vertelde in je eerste post dat je een tweede harde schijf tot je beschikking hebt, dus zou ik zeggen: vervang de harde schijf, dus echt de oude er geheel uit, en de nieuwe als enige erin. Daarna probeer je Win7 te installeren op die nieuwe schijf. Controleer of de aansluitingen van de datakabel en de voedingskabel op de harde schijf er goed opzitten en druk de datakabel op het moederbord nog eens een beetje aan. Start daarna de computer op en controleer of de schijf goed herkend wordt in de computer en kijk of je op deze schijf goed kunt installeren.

Tegelijkertijd kun je de originele schijf (de WD) controleren door deze in een andere computer aan te sluiten als tweede harde schijf. Je zou dan gewoon toegang moeten krijgen tot de partities. Lukt dit niet, dan ligt de fout in de harde schijf. Als je wel toegang hebt tot je gegevens, kun je er bijna zeker van zijn dat de installatie op de nieuwe schijf ook zal mislukken. Misschien is het dus slimmer om deze test als eerste te doen.

Krijg je trouwens de melding dat de schijf opnieuw geformatteerd moet worden, doe dit dan NIET, maar gebruik een dataherstelprogramma om te controleren of je gegevens kunt zien. Recuva is hier een goed programmaatje voor.

Als je geen toegang krijgt tot je gegevens op de WD (ook niet met Recuva), maar wel kunt installeren op de nieuwe schijf, is het aan u om een professioneel bedrijf in te schakelen voor dataherstel. Als de situatie andersom is, zou ik contact opnemen met Dell en de situatie daar uitleggen. Mocht u nog garantie hebben, kan deze ongedaan gemaakt zijn door eerdere acties (zij willen vaak niet dat u de computer opent), maar dan nog kunt u zich beroepen op garantiebepalingen die door de overheid ingesteld zijn: u mag er namelijk redelijkerwijs vanuit gaan dat uw computer probleemloos 2 jaar kan werken. Om dit te bewijzen, heeft u dan wel het originele aankoopbewijs nodig!

Ik hoop dat u hier wat aan heeft! Graag vernemen we wat de resultaten van bovengenoemde testen zijn!

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Gemmeke.

ik heb het een en ander ondernomen.

eerst even uit leg.

mijn computer heeft maar een hd aansluiting.

op het eerste deel van je vermelding kan ik daar op zeggen dat,

ik inderdaad niet verder kom dan het begin van windows in stal in het interne geheugen.

En al de pc de boot moet doen van af C schijf doet hij dat niet en blijft hangen op het wel bekende blauwe scherm

van kijk schijf na en de aansluiting en voer zo mogelijk chkdsk uit.

het volgende heb ik eens gedaan.

een systeem herstel cd gemaakt op een andere pc geladen op de HP PC

die loopt gewoon door van af de dvd Windows loading files - geen probleem.

daarna land in stelling ook geen probleem.

verder zie ik dat hij geen besturings systeem kan vinden , maar ik kan wel met met dit programma de c schijf zien en van wat er op staat. reeds nu stond.

Daar er totaal niets op stond van wat belangrijk was of is heb ik de hd schijf uit de HP pc gehaald en in een huis gezet van een usb opslag schijf.

Deze ziet hij gewoon met windows commandor op een andere pc die ik gebruik ook zie ik gewoon in bij deze computer de extra schijf staan .

Kan er gewoon in geen probleem dus ik heb gewoon format schijf gedaan .

dus een lege schijf , terug in de HP pc gedaan alles zit goed aan gesloten in de BIOS zie ik gewoon de schijf weer staat als boot 2 .

dus alles op nieuw gedaan maar helaas het mag niet zo zijn.

dit zelfde heb ik dan ook met de tweede schijf gedaan van die ik heb maar allebij het zelfde .

mogelijk zie ik wat over het hoofd maar dit heb ik bij mij nog nooit mee gemaakt heb al veel gekken dingen mee gemaakt met een pc maar dit echt niet.

Bij de schijven na gezien of er fouten op staan of wat dan ook maar is niet het geval.

mogelijk weet jij nog een idee.

groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

sorry, nee. Niet echt iets nuttigs. Of misschien toch wel, maar dat is slechts een controle. Sluit de harde schijf aan op de defecte computer, maar bouw hem niet in: hou hem gewoon in je hand. Dit kan geen kwaad.

Start nu de computer op en leg je oor op de schijf (niet op de kant met de printplaat, die kan heet worden!). Hoor je dat de schijf begint te draaien en dat er iets in de schijf beweegt (extra zoef-geluidjes), dan weet je ten minste zeker dat de schijf goed van stroom voorzien wordt. Ik denk echter niet dat dit een probleem is, aangezien de schijf goed herkend wordt in de BIOS. Het vervangen van de data-kabel is dan ook meer een voorzorgsmaatregel dan een oplossing voor het probleem. We kunnen er wel vanuit gaan dat deze ook goed werkt (omdat de schijf herkend wordt).

Wat je misschien kunt proberen (maar ik ben nu echt aan het 'vissen'), is de BIOS te resetten. Hiervoor kan het zijn dat je een mogelijkheid op het moederbord hebt, maar dat zul je zelf moeten uitzoeken aan de hand van je handleidingen en misschien informatie op internet betreffende het type van je moederbord. Mocht je een batterijtje op je moederbord hebben, dan kun je de volgende methode gebruiken:

- schakel de computer geheel uit en koppel de spanning af;

- verwijder de batterij en wacht minimaal 30 seconden (liefst iets van 5 minuten voor de zekerheid);

- plaats de batterij terug en sluit de spanning aan;

start de computer nu weer op en controleer alle instellingen in de BIOS. Als de schijf nu (weer) correct herkend wordt, kun je nogmaals proberen te installeren. Mocht het nu nog steeds niet werken, dan weet ik het ook niet meer.

Misschien dat anderen hier ook nog ideeën over hebben, ik ga er even een pm aan besteden!

Link naar reactie
Delen op andere sites

hai Gemmeke.

deel 1 heb ik toch maar eens gedaan om te horen of de schijf gaat draaien .

En dat is ook zo ( dat is het dus niet).

Deel 2 Bios.

Ik zal eens op het internet moeten zoeken naar het moederboard gegevens.

Daar hij al geheel kaal is en dus nog alleen een beeldscherm en een printplaat achter op heb,

zie ik ook nergens eenbatterij zitten.

dus moet even verder zoeken op het net.

Mogelijk weet jij nog andere informanten van die mogelijk de storing kunnen thuis brengen.

Maar natuurlijk mijn dan voor het alvast zo bij te staan bij mijn pc probleem.

Ik hou deze nog even open je weet maar nooit of er mogelijk een ander het ei heeft gevonden.

Gemmeke mijn dank.

ik hoor het zo ver mogelijk wel.

Groet

Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik heb ondertussen hier even met een collega overlegd, en die meldt dat HP/Dell/Compaq vaak beperkingen inbouwen in hun BIOS. Hierdoor kan alleen de originele herstel-CD gebruikt worden om het systeem terug te zetten. Daarvoor moet dan nog wel de herstel-partitie op de harde schijf aanwezig zijn. Waarschijnlijk is er ook zoiets bij u aan de hand. Het resetten van de BIOS kan in dit soort gevallen wel helpen, maar hij meldt dat dit ook problemen kan opleveren bij sommige oudere systemen. Volgens hem is het slimmer op zoek te gaan naar een 'custom rom' of een BIOS-flash die speciaal voor uw type geschreven is. Ikzelf heb hier geen ervaring mee, en omdat u hiermee doelbewust de door de leverancier ingestelde waarden vervangt, kan dit ook uw garantiebepalingen overtreden.

Als u nog garantie heeft (dus de computer is niet ouder dan 2/3 jaar), zou ik eerst aanraden contact op te nemen met de leverancier of via de website van HP. Zij kunnen de leeftijd van uw computer eventueel controleren aan de hand van het serienummer. Ik denk dat het verstandig is eerst dit te controleren, alvorens u verder gaat. Soms heeft u toch nog garantie, ook al denkt u zelf dat dit verlopen is.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Het hier onder staande heb ik gevonden op het net .

Hoop dat dat gaat lukken .

Moederbordspecificaties, ZN2 (Matadi) HP desktopcomputer All-in-One 200-5130nl - HP Klantenondersteuning (Nederland - Nederlands)

heb even gewacht tot de opstart maar helaas weer niet.

Weer dat scherm waar we niet op zitten te wachten

Gerard

---------- Post toegevoegd om 20:06 ---------- Vorige post was om 20:06 ----------

Het hier onder staande heb ik gevonden op het net .

Hoop dat dat gaat lukken .

Moederbordspecificaties, ZN2 (Matadi) HP desktopcomputer All-in-One 200-5130nl - HP Klantenondersteuning (Nederland - Nederlands)

heb even gewacht tot de opstart maar helaas weer niet.

Weer dat scherm waar we niet op zitten te wachten

Gerard

---------- Post toegevoegd om 20:15 ---------- Vorige post was om 20:06 ----------

Oke dank voor de vraag aan de ander.

Daar de laatste poging ook niet werkte .

Gaat hij de doos in en gaat retour naar de winkel.

Hierbij dank ik voor je hulp en mogelijk tot een volgende keer.

Groet Gerard

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jammer dat we het niet hebben kunnen oplossen. Hopelijk kunnen zij er wel wat van maken. Zorg wel eerst dat je je gegevens veilig hebt gesteld op een andere computer of (externe) harde schijf. Vaak worden namelijk onderdelen vervangen en wordt er een nieuw image op je harde schijf gepompt. Al de bestaande gegevens worden hierbij overschreven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.