Ga naar inhoud

Windows Server 2008 RC vind HD niet


Gast KevinDataplan

Aanbevolen berichten

Gast KevinDataplan

Als test willen we hier de RC versie van Windows server 2008 laten werken.

De initialisatie verloopt al zéér traag, maar wanneer ik eindelijk kan kiezen waar Windows moeten worden geïnstalleerd, vind hij de harde schijf niet.

Drivers gezocht maar zoals iedereen weet, een harde schijf hoeft geen drivers bij installatie...

Weet iemand raad?

mvg,

Kevin

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast KevinDataplan
Wel merk en type van PC en HD is het?

Weet je zeker dat de HD compactibel is met server 2008?

Anders zoek ik het wel even op maar dan moet ik het merk en type weten.

Nog veel succes!

grtz

Het moederbord is een ASUS P5VD2-VM SE

De HD is sata aangesloten en is een Maxtor 200 gb.

Ik weet natuurlijk niet of het compatibel is. Het zou mij wel verwonderen moest een HD niet compatibel zijn met een OS.

Uit noodzaak kan ik nog altijd met IDE aansluiten.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast KevinDataplan
welk type hd zit erin, ATA - SATA - SCSI ? en welk type en merk van moederbord ? indien scsi hd graag merk en type van de scsi controller. idem voor SATA hd graag SATA controller

De sata controller is een VIA VT8237S Southbridge

Link naar reactie
Delen op andere sites

als je probeert met de drivers die hier staan;

VIA Arena - Display Drivers

bereik je dan niets? (als je een windows versie moet kiezen, ga voor de Vista met hetzelfde aantal bits, bij server 2003 kan je nl ook de XP drivers gebruiken. Aangezien Server 2008 vrij gelijklopend is qua interene structuur met vista, vermoed ik dat de drivers ook uitwisselbaar gaan zijn)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast KevinDataplan
als je probeert met de drivers die hier staan;

VIA Arena - Display Drivers

bereik je dan niets? (als je een windows versie moet kiezen, ga voor de Vista met hetzelfde aantal bits, bij server 2003 kan je nl ook de XP drivers gebruiken. Aangezien Server 2008 vrij gelijklopend is qua interene structuur met vista, vermoed ik dat de drivers ook uitwisselbaar gaan zijn)

Bedankt alvast voor de hulp. Ik stel het op prijs.

Jammergenoeg hielpen de drivers niet. WS 08 vond wel dat ze compatibel waren, maar het hielp niet om de HD te vinden. Ik heb alle drivers geprobeerd, maar jammergenoeg geen succes.

Nog suggesties?

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast KevinDataplan
Waar heb je hem gekocht?

Want hij zal nog wel in garantie zijn zou ik hem eens binnebrengen.

Nog veel succes!

grtz

De pc is samengestoken door mezelf, dus de kans zit er in dat het inderdaad niet werkt met WS 08. Ook al door problemen met SATA, drivers etc...

Zal straks nog eens proberen met een HD op IDE. Eventueel probeer ik ook een ander besturingssysteem. Suggesties zijn welkom.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.