Ga naar inhoud

Game pc kopen


Benehime

Aanbevolen berichten

Waarvoor heb ik een PC nodig ? - Gamen

Wat is mijn budget ? - ongeveer 800 euro

Een merkcomputer of een samenstelling ? - Zelf samenstellen

Ga ik overklokken ? - Indien mogelijk ja :)

Ga ik later upgraden ? - Zeker!

Heb ik al die nieuwe functies wel nodig ? - Niet echt

Ga ik zelf assembleren ? - Neen

Heb ik een besturingssysteem nodig ? - Neen

Ga ik zelf installeren ? - Ja

Heb ik een voorkeur aan onderdelen ? - Neen

Heb ik nog randapparatuur nodig ? - Neen

Heb ik specifieke wensen ? - Neen

Het is in feite de bedoeling dat ik een pc koop (zo goedkoop mogelijk, 800 euro is echt het maximum) zodat ik later kan uitbreiden, extra hd's, ssd, meer ram geheugen, een extra grafische kaart, ...

Ik had al even rondgekeken op azerty en kwam uit op deze setup: Azerty

Kan ik dit nog goedkoper krijgen? Of zijn er dingen die ik moet aanpassen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

je winkel mandje is leeg, als je een azerty samenstelling wilt posten hier moet je de op de directe link klikken (dat bij je winkelmandje staat op azerty) en die link hier dan posten.

ik heb wat voor je samengesteld, ik zit er nu wel iets overheen maar ik dat is het wel waard:

azerty

ik heb gekozen voor een HD6850 omdat deze te unlocken is naar een HD6870 en je kunt deze videokaart makkelijk overklokken.

je kunt er een 2e videokaart inzetten en de processor is makkelijk overklokbaar net als het moederbord. wat ik aanraad om er nog wel in te zetten voor je hem overklokt is een andere CPU koeler zoals de scyte mugen 2 rev b. deze heb ik er nog niet bij ingezet vanwege het budget.

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
  • 2 weken later...

Beste,

bedankt voor alle tips! Door de stijging van de prijs van de harde schijven heb ik besloten om de HD's van men vorige computers te gebruiken in deze nieuwe. Daarom heb ik nog een klein extra budget en deze mag dan nog eens vergroot worden tot 1000 euro in totaal. Ik heb zelf nog het één en ander toegevoegd. Zou =1&product[361602]=1&product[242662]=1&product[7517]=1&product[353621]=1&product[252897]=1&product[356806]=1&product[245679]=1&product[425160]=1"]deze setup mooi zijn voor een beginnende computer?

Moet ik investeren in een beter moederbord? Betere harde schijf?

En welke koeling moet ik dan nemen in plaats van de scyte mugen 2? Ik lees overal dat deze zeer goed is, maar als ie te groot is, wat kan ik dan het beste nemen?

Ik zou ook graag willen vermelden dat ik hou van een zeer stille pc. Geluid is absoluut niet erg, maar als ik extra budget kan investeren om hem zeer stil te maken, dan doe ik dat maar al te graag.

Alvast hartelijk bedankt!

aangepast door Benehime
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ah, maar ik heb toch nog even tijd voor ik hem effectief bestel hoor. Wat zou je doen met de koeling?

Ik vroeg me ook nog het volgende af:

* Zou het handig zijn om een SSD toe te voegen? Deze zijn nu toch een stuk goedkoper dan enkele maanden geleden en ik heb gelezen/gehoord dat ze toch een mooie performantieboost geven als je je OS men je programma's erop installeert. Enige tips hierover? Ik had deze gezien, maar weet niet goed of die compatibel is met het moederbord en of er mss een goedkopere is?

* Ik zou graag overclocken. Kan ik ver gaan met deze setup? Processor? Ram? Grafische kaart? Moet ik dan een extra koeler voorzien voor men ram geheugen? Enige handige links met meer uitleg?

Alvast bedankt!

aangepast door Benehime
Link naar reactie
Delen op andere sites

Ik ga nog geen SSD installeren, ik ga daar nog een maandje mee wachten.

Ik heb ook nog een blue ray lezer erin geplaatst aangezien ik men pc wel op men tv zou willen aansluiten en zo BR films kijken.

Ook wou ik vragen of er een alternatief is voor de grafische kaart aangezien die al een hele tijd niet meer in stock is, ook niet bij de leverancier. Ik zat te denken aan de Club 3D en de XFX XXX versie?

=1&product[361602]=1&product[7517]=1&product[353621]=1&product[252897]=1&product[451573]=1&product[221139]=1&product[443072]=1"]Dit is het resultaat=1&product[361602]=1&product[7517]=1&product[353621]=1&product[252897]=1&product[245679]=1&product[451573]=1&product[426945]=1&product[221139]=1"]

Alvast bedankt

aangepast door Benehime
Link naar reactie
Delen op andere sites

een ssd zorgt inderdaad voor een prestatie boost.

de videokaart die er nu in zit is goed.

de voeding past goed, er zijn al een heel aantal samenstellingen gekocht met de combinatie van deze kast en koeling en heb nog niet gehoord dat hij niet paste.

waar ik wel een beetje mee zit zijn die golf achtige figuren op het moederbord. ik vraag me af of die niet met de koeler in de weg gaan zitten, maar ik vermoed dat je zoiets het beste aan azerty of een andere verkoper kunt vragen (of een eigenaar van het moederbord en de koeling) aangezien die het wel eens eerder in de handen hebben gehad.

of misschien dat er hier iemand is die er wat meer vanaf weet.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.