Ga naar inhoud

[OPGELOST] Publisher document opslaan als website


apex4x4

Aanbevolen berichten

Heb jaren geleden een website gemaakt via publisher-2000, als je het publisher bestand wilde opslaan was dat heel gemakkelijk, gewoon in het rijtje van "bestand" de optie "opslaan als webpagina" kiezen en het bestand werd dan als 1 html bestand opgeslagen, dus alle files en index bestand bij elkaar, je kon dan zonder problemen dit bestand via een los ftp programma op het net zetten en werkte dan perfect.

Ik heb nu een website gemaakt in publisher-2007 maar loop nu tegen een probleem aan, in het rijtje van "bestand" staat nu niet meer de optie "opslaan als webpagina" maar wel de optie "opslaan als" en "publiceren op het web" je krijgt bij bijde opties om het pub.bestand op te slaan als "webpagina gefilterd" het rare is nu dat er 2 bestanden worden aangemaakt , 1x html-publikatie waar het index bestand in staat en 1x een map waar alle andere bestanden in staan.

Als ik deze 2 mapjes nu via een ftp programma op het net wil zetten, dus het index bestand samen met het publicatie bestand komt alleen de eerste pagina op het web te voorschijn, de foto's zijn dan verdwenen en de knoppen naar andere webpagina's werken dan wel maar kunnen de websites niet vinden.

Waarom heeft publisher er nu ineens 2 bestands mappen van gemaakt, het rare is ook als ik het mapje html-publicatie open maak waar de index in staat de website een goed werkend voorbeeld geeft, en als ik het andere mapje waar de rest van de bestanden en andere pagina's in staan 1 van de pagina nummers aanklik krijg ik ook een goed werkend voorbeeld van de website's, het leuke is als ik de 2 mapjes samen voeg het website voorbeeld in eens niet meer goed werken net als dat ik ze samen op het net heb gezet de 1e pagina communiseerd dan ineens niet meer met de rest van de pagina's en andersom ook niet.

HELP wat doe ik nu verkeerd, krijg er namelijk na een hele week uitproberen en vloeken helemaal de kriebels van.

Heb ook al geprobeerd om mijn pub-2007 bestand op te slaan als pub-2000 bestand, dit gaat maar krijg het dan niet meer geopend in publisher-2000, jammer anders had publisher het normaal op kunnen slaan als webpagina en had er dan een goed werkend samen gevoegd html bestand van gemaakt.

Weet iemand hoe ik dit probleem moet oplossen, wat doe ik nou fout, ik werk met een losstaand ftp programma (ws-ftp95le).

En kom nu niet met het andwoord van je moet dit niet in publisher maken maar bevoorbeeld in dreamweaver, ik kan geen html schrijven vandaar dat ik publisher fijn vind werken:tongue:

Groetjes Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

????? is er nou helemaal niemand die ooit een website heeft gemaakt met puplisher-2003 t/m publisher-2007, deze geven namelijk allemaal het zelfde probleem:bawling:

Weet iemand anders mischien een ander gemakkelijk programma om een mooie website te maken waar ik geen html code's in hoef te voeren, ben namelijk niet zo handig met html schrift, hoeft geen programma te zijn op internet, een los programma kan ik wel aankomen.

Dreamweaver en macromedia-flash heb ik al maar kan hier niet mee overweg, is te moeilijk voor mij :stupid:

Groetjes Martin.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Publisher is eigenlijk ook niet bedoeld om webpagina's mee te maken. Het werkt wel (dat er een bestand en een mapje verschijnt is trouwens normaal), maar het is er niet voor ontworpen. Het Office pakket voor het maken van sites is Frontpage.

Als je de url doorgeeft van de site die momenteel (maar halfwerkend) online staat wil ik ff kijken of ik een foutje in de broncode/locatie van je files kan vinden.

Link naar reactie
Delen op andere sites

De url van mijn eigen website gemaakt in het oude publisher-2000 werkt helemaal en is Introductiepagina tja en niet lachen hoor, de website ziet er vrij simpel uit, vandaar dat ik het in een grafisch veel mooiere pub-2007 ook een keer wil gaan proberen.

Het probleem is dat ik via publisher-2007 een website voor en vriend van mij aan het maken ben en als ik die dan op mijn webspace wil uitproberen werkt dan maar half, deze website staat dus nog niet op het net.

Link naar reactie
Delen op andere sites

ah ok, ik bedoelde eerder op de site die maar half werkt. Die andere site werkt inderdaad perfect voor zover ik zo snel kan zien.

Kan je je website die niet werkt ergens snel online zetten? Misschien is het gewoon een verwijzing in de mappen die verkeerd zit (wat ik verwacht)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb even een print-screan van de mapjes gemaakt als ik een pub-bestand oplsa in pub-2000 en in pub-2007.

Het bestand opgeslagen als webpagina in pub2000 maakt er 2 mapjes van, 1e map is pub-bestand wat ik steedts kan aanpassen, het andere bestand is een publiceren bestand, hier zit de index.html bij inbegrepen en deze map kan ik dus zonder probleem via een ftp programma op het net zetten.

Het bestand opgeslagen als webpagina in pub2007 maakt er als het ware 3 mapjes van, 1e mapje is het pub-bestand wat ik steedts kan aanpassen, het 2e bestand is een publiceer bestand waar alle bestanden in staan behal;ve het index.html bestand, de 3e mapap is het index.html bestand.

Normaal moe ik het publiceer bestand en het index.html bestand samen toevoegen via de ftp op het net, samen gevoegt werken ze niet, maar als ik ze los van elkaar wil bekijken werken ze dus wel, ben benieuwd wat ik nou fout doe.

Zal de print screans hier even bij zetten, hoop dat de bovenste 2 linkjes werken anders de onderste 2.

Ik zal om 14:15uur vandaag de niet werkende website even op het net zetten en de rest van de dag even laten staan onder Introductiepagina

Hier de print screans:

mappenopgeslageninpub20zp7.jpg

mappenopgeslageninpub20nn5.jpg

post-2551-1417703722,5637_thumb.jpg

post-2551-1417703725,2983_thumb.jpg

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik denk dat ik een vermoeden heb waar het aan ligt.

Als ik naar de site ga kan ik zien waar de afbeeldingen moeten staan, en ook de info opvragen waar die pagina DENKT dat ze staan, en die pagina denkt nog steeds dat al die foto'tjes in de map index_bestanden staan, terwijl ze allemaal in dezelfde map van de index.html file staan.

Ik heb even een dergelijke site op internet gezet met publisher 2007 (staat niets qua info op), en je zou dit qua structuur OP JE SERVER moeten hebben;

gewoon dat index.html bestand, en dan nog 1 map, namelijk index_bestanden met daar al die andere files in. Niet samenvoegen dus, gewoon de map en dat bestand dat hij aanmaakt rechtstreeks zo op internet zetten en het moet werken.

Ter verduidelijking heb ik de printscreen van mijn FTP programma er nog even bij gezet; http://users.telenet.be/my_space/serverside.JPG

Test is dus de hoofdmap (komt bij jou overeen met /m.vandijk3/). Daarin het bestand en de map aangemaakt door publisher, en in die map alle files die publisher daar ook in gezet heeft.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Jippyjahee tralala traladidee, HET WERKT, ik heb net na een hele week balen dat ik het niet voor elkaar kreeg, met jou oplossing een stuk of tien keer een ronde dansje gedaan om de computer :biggrin::biggrin::biggrin:

Masters heeeeel erg bedankt voor de oplossing, nu kan ik de site tenminste verder af maken en nog mooier maken.

Zit helemaal met een grote glimlach achter de pc, mijn dag kan niet meer stuk.

Groetjes Martin. :ciao:

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.