Ga naar inhoud

ext harddrive valt uit na een tijdje


fierensM

Aanbevolen berichten

Hallo,

IK heb thuis een externe harde schijf die nog geen jaar oud is. Het is een iomega van 300GB (value series). Als ze een tijdje opstaat (+/- 30 min.) valt ze soms uit zonder reden en start daarna weer op. In het begin gebruikte ik de schijf als extra geheugen voor muziek en ik speelde er dus rechtstreeks muziek van af. Dient deze schijf enkel als backup? Indien ja, hebik ik ze dan verkeert gebruikt en is ze daarom verselten? Of is het gewoon bucht en ben ik beter af met een ander merk?

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

Heb je het dat die schijf telkens na juist 30 minuten uitvalt als je er niets mee doet, of valt ze ook uit terwijl je er mee aan het werken bent? Indien dat eerste is er veel kans dat het om een stroombesparing van je computer gaat, je kan dat controleren door hem via configuratiescherm - energiebeheer op het beheerschema "altijd aan" te zetten.

Als je sowieso de data nog kan benaderen en ze maar om het half uur eventjes uit valt dan zou het kunnen dat het de spanningsadapter is die een spanningsdip geeft, waardoor de schijf even uit valt. Dit kan je eventueel testen met de adapter van een andere externe schijf (de meeste hebben nl de standaard aansluiting met 5 pinnetjes in een rondje)

Sowieso wat betreft gebruik; zolang die schijf geen tikken te verwerken krijgt (en zéker niet als ze aan staat) moet die schijf in principe jaren aan een stuk kunnen draaien zonder kapot te gaan. Dat heeft dus niets met "backup" te zien of niet, een harde schijf moet gewoon blijven werken.

Bucht zal het evenmin zijn, aangezien Iomega geen harde schijven noch controllertjes voor de omzetting naar USB maakt. Het enige wat ze zelf maken (en dan nog, vaak kom je die bij verschillende merken tegen) zijn de plastiekjes/aluminium's waar ze die schijven in steken. De harde schijven zijn altijd ingekocht bij een van de grote producenten, te weten Maxtor-Seagate / Western Digital / Samsung / Hitashi / Toshiba.

Link naar reactie
Delen op andere sites

terug binnen doen, heeft te maken met een defecte interface van het main pcb unit van de sturing van de hd, gegevens backuppen naar ergens anders en terug naar de winkel brengen voor een swap te laten doen, swap bedoel ik mee dat de hd wordt aangemeld bij iomega als defect en iomega stuurt dan vervolgens een gerefurnisched terug op, en gerefurnisched wil zeggen dat het om een reeds herstelde hd gaat die ook defect geweest is, en de uwe zal dat erna ook weer gaan worden voor de volgende klant. je kan de garantie nazien op deze link, gewoon serie nummer ingeven, https://iomega-eu-en.custhelp.com/cgi-bin/iomega_eu_en.cfg/php/enduser/std_adp.php?p_faqid=14825&p_sid=o-IdLFXi ik heb reeds meerdere van die types zo moeten aanmelden met idem probleem, allemaal dezelfde defecten en allemaal 320Gb disks. waar kocht u deze ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.