Ga naar inhoud

pc vanaf werk besturen


marco447

Aanbevolen berichten

hallo,

ik zou graag mijn pc thuis vanaf de pc op m'n werk willen besturen, ik heb echter al genoeg programma's gezien waarmee dat kan maar hiervoor moet er op de pc thuis een wachtwoord ingevoerd worden om verbinding te krijgen, dit gaat dus niet als ik op m'n werk zit, weet iemand hier een oplossing voor.

alvast bedankt

Link naar reactie
Delen op andere sites

ik gebruik "remote administrator" voor besturing thuis over mijn netwerk, en dat werkt perfect.

Op je pc thuis installeer je de "remote admin server"-deel, en op je pc op het werk de "remote viewer". Geef thuis een wachtwoord in dat op jouw pc staat, neem je IP-adres mee naar je werk (wel je extern IP adres, dus even opletten als je met een router zit, dan moet je niet het IP adres van je pc pakken en moet je nog even de juiste poorten mappen) en open daar de "remote viewer". Daarin geef je jouw IP adres door, en het wachtwoord. Als dat alletwee juist is dan krijg je rechtstreeks het scherm van je thuispc te zien, zonder dat er wachtwoorden moeten ingevuld worden op jouw pc thuis.

Ik heb dat programma zelf gebruikt voor een server waar zelfs geen scherm en geen toetsenbord aan hing, dus daar kon zelfs niet eens een input op gegeven worden en dat werkte echt perfect. Houd er wel rekening mee dat met onze "super" belgische internetverbindingen het gewoonweg enorm traag gaat zijn en veel bandbreedte gaat opslurpen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.