Ga naar inhoud

[OPGELOST] crash met HDD - Pri master hdd error


Gast ophi

Aanbevolen berichten

hey,

wegens een stroomuitval heb ik momenteel problemen met een hdd, deze wou niet meer booten in de originele pc, verschillende zaken zijn al door verschillende personen geprobeerd, lang verhaal wie wat deed maar hetvolgende is al reeds gebeurd:

hdd maakt bij het zoeken een tic-tac geluid

- slave aankoppelen: geen resultaat, schijf wordt niet gevonden

- primary in pc: pri master hdd error (bij het booten krijg ik "auto detecting: ide hard disk) dus bios vind de hdd wel maar voor verder gebruik niks meer

- wegens belangrijke informatie werd ook de Disk zelf (intern van de hdd) gewisseld met een andere, omdat dan de cyl,clus,head niet meer overeenstemmen heb ik in bios de hdd geplaats onder "user" met all nodige info maar tevergeefd

- active @ recovery tools via dos ook al geprobeerd, niks gevonden

ik heb zo het gevoel dat de info nog wel leesbaar is maar dat de bootsector naar de knoppen is ....

iemand nog een voorstel ?

greetz

ophi

Link naar reactie
Delen op andere sites

apart tik-tak lawaai duidt erop dat het aan je leeskoppen zelf ligt, dus een mechanisch defect.

bij het 3de puntje stel ik me wel vragen, hoe heb je dat precies gedaan? harde schijf geopend om je platters in een andere te plaatsen??? Indien je dat gedaan hebt kan je het vergeten dat je nog aan je data raakt, dergelijke zaken moet je in een cleanroom doen zodat er geen stof op de platters kan vallen.

Het enige wat je nog zou kunnen doen is naar een bedrijf brengen die aan datarecovery doet, die kunnen wonderen verrichten met HD's (maar de prijs is er wel naar; voor minder dan 250€ zal er daar niet veel gedaan worden)

Link naar reactie
Delen op andere sites

ligt niet aan de leeskoppen, krijg hetzelfde lawaai in de andere disk (ja platters verplaats); lijkt op het eerst zicht evenveel mis mee dan in de originele. Normaal gebeurd dit idd in een cleanroom maar helaas, was wel in een laboruimte met hepa filtratie, is al een begin niet waar. Aangezien de hd in beide disks hetzelfde doet vrees ik dat er ergens aan probleem moet zijn op de platters zelf, is daar nog veel aan te doen ?

zoals ik al zei, de leeskoppen gaan van het midden naar de buitenkant van de disk en terug, alsof ze geen begin beginnen.

Alvast bedankt voor de hulp

Link naar reactie
Delen op andere sites

dat kan liggen aan het niet meer gecalibreerd krijgen van de leeskoppen, dus dan weet hij ook niet waar hij moet beginnen.

Datarecoverybedrijven zullen de enige mogelijkheid zijn als het om echt belangrijke data gaat...

Link naar reactie
Delen op andere sites

yodata is op dat vlak dan toch goedkoper, daar zijn de setupkosten 150€, en recoveren ze voor rond de 4à800€ al veel data.

Zij hebben 1x voor een klant van mij een schijf moeten recoveren, en ze hebben 6 gig aan data teruggehaald voor rond de 900€ alles in begrepen. Het blijft natuurlijk nog steeds gigantisch duur (zéker als het om een hoop foto's gaat moeten ze je al érg veel waard zijn om er dergelijke bedragen voor te gaan betalen)

Link naar reactie
Delen op andere sites

Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.