Ga naar inhoud

ADSL Modem Router configureren voor ADSL Multi


Lord Klorel

Aanbevolen berichten

Hallo Allemaal,

sinds gisteren heb ik een extra optie op mijn Belgacom ADSL Go Abonnement nl. ADSL Multi. Hierdoor kan ik met meerdere computers tegelijk op het internet. Ik heb echter problemen om dit te configureren op mijn router.

De router is een D-Link. Type: DSL-504T

Ik hoop dat iemand mij kan helpen om mijn router perfect te configueren zodat ik zonder enig probleem met 2 PC kan internetten.

De handleiding die ik bij de router heb gekregen is in het engels en ik versta er geen knop van.

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel euh, ik heb hier adsl met router naar meerdere pc's. Misschien kan ik wel helpen, maar wat wil je weten?

ik veranderstel dat je wel weet dat je die router aan je pc moet koppelen :-) dus waar zit je ergens vast?

Link naar reactie
Delen op andere sites

wij doen dat hier via het NETBIOS protocol en het werkt goed zo

je kan het even proberen:

stel even het volgende in:

1. Klecht rechts op icoon bureaublad - eigenschappen - tabblad computernaam -- wijzigen

vul bij Werkgroep op beide pc's hetzelfde in, ok en herstart pc

dan,

Ga naar start, klik op instellingen en vervolgens op Netwerkverbindingen. Dubbelklik met links op het icoontje "netwerk en inbelverbindingen".

Dubbelklik met de rechter muisknop op het icoon Lokale area verbindingen.

z091_1.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

En kies dan voor "Eigenschappen" (Engels: Properties)

z091_2.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

Selecteer een regel met het de Internet Protocol (TCP/IP) optie en klik op de knop met "eigenschappen".(Engels: properties)

z091_3.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

Klik vervolgens opde knop "Geavanceerd" (Engels: Advanced))

z091_4.gif

Ga naar het Tabblad "Algemeen" (Engels: General)

Klik vervolgens op "Netbios gebruiken" (Engels: Enable Netbios) En klik op OK tot u weer op het bureaublad terug komt.

Voer dit op alle pc uit en herstart erna,

3. maak een gedeeld station en deel uw printer.

Om nu een netwerk aan te leggen ga je naar deze computer --> extra --> netwerkverbinding maken --> klik op bladeren

klik op microsoft-windows netwerk en dan zie je de naam van de gekozen werkgroep, klik op het + teken.

nu zie je normaal alles pcs in het netwerk

klik de andere pc aan, nu even wachten (duurt even) en dan zie je de gedeelde map op de andere pc, klik op ok

voor printer toe te voegen ga je naar printers in configuratiescherm en voeg je printer toe

vink aan " netwerkprinter of een printer die met een andere computer is verbonden" --> volgende

nu zie je terug het netwerk, klik opnieuw de andere pc aan en als de printer daar gedeeld staat zie je hem

klik op volgende....

hierna zie je bestanden in het netwerk en kan je printen, het werkt hier !

karel

Link naar reactie
Delen op andere sites

wel euh, ik heb hier adsl met router naar meerdere pc's. Misschien kan ik wel helpen, maar wat wil je weten?

ik veranderstel dat je wel weet dat je die router aan je pc moet koppelen :-) dus waar zit je ergens vast?

De eerste connectie is een PPPoE connectie en als ik een nieuwe PPPoE wil maken, dan schakelt hij de voorgaande uit.

Ik heb ergens iets gelezen in de handleiding van over DHCP for LAN. Zou ik deze functie moeten inschakelen?

Als ik de data op het internet versta kan je met deze functie alle apparaten aangesloten in het netwerk vrij makkelijk een IP Adres bezorgen.

Ik vind echter geen online handleiding op de website van D-Link.

Als enige info over DHCP vind ik dit

Link naar reactie
Delen op andere sites

  • 2 weken later...
Gast
Dit topic is nu gesloten voor nieuwe reacties.
×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.