Ga naar inhoud

linksys router maakt geen verbinding met internet


jerhay

Aanbevolen berichten

Hallo,

Ik beschik over een router van linksys (WRT150N). Ik kan deze router zonder problemen onder een andere router (USR) hangen en op die manier verbinden met het internet. Ik kan op deze manier perfect op het internet surfen.

Het probleem is nu, dat als ik die andere router er tussen uit haal (de USR router) en ik plaats de linksys router rechtstreeks in verbinding met het internet, dan werkt dit niet. Ik moet hierbij echter vermelden dat ik in een gebouw zit waar het internet via een centrale server verdeeld wordt. Ik kan in de linksys router zien dat deze een lokaal IP-adres toegewezen krijgt en alle andere benodigde gegevens (DNS, gateway, ...). Desondanks kan ik niet op het internet surfen met deze router als ik deze rechtstreeks op het lokale netwerk hang. Het gedrag van deze router doet mij sterk denken aan een ander bekend probleem binnen dit gebouw, nl. mensen die over windows vista beschikken kunnen ook niet surfen (hoewel ze alles doorkrijgen van de server zoals IP, DNS,...). Hiervoor dient een broadcast flag uitgezet te worden in het register. Zie hier de oplossing voor Vista gebruikers:

Windows Vista cannot obtain an IP address from certain routers or from certain non-Microsoft DHCP servers

Heeft er iemand een idee hoe ik dit probleem met deze router kan oplossen?

Alvast bedankt!

Link naar reactie
Delen op andere sites

een studentenkot. Er zijn hier 2 telenet bedrijfsaansluitingen voorzien die verdeeld worden over 60 koten. Iedereen krijgt hierbij 3GB per maand. Het internet werkt perfect, slechts bij windows vista dient er een speciale instelling te gebeuren. De MAC adressen dienen wel doorgegeven te worden. Dit moet echter correct zijn, anders kan ik geen IP gegevens en dergelijke ontvangen met de linksys router

---------- Post toegevoegd om 23:48 ---------- Vorige post was om 23:37 ----------

en de netwerkbeheerder contacteren heeft weinig zin: deze persoon weet er nauwelijks iets van af. Indien er grote problemen zijn dient er een externe netwerkbeheerder gecontacteerd te worden. Maar die zal men niet contacteren omdat er één router problemen heeft. Het viel mij wel op dat er nog linksys routers zijn die hetzelfde probleem geven.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Normaal gezien zou ik je gelijk geven, het heeft weinig zin om twee routers achter elkaar te plaatsen.

Dus waarom de USR vervangen door de linksys ?

Of als je dat wil doen bv omdat de linksys wireless heeft en de USR niet, kies dan de manier die werkt ;-), dus achter de USR.

Mijn punt is dat de USR deel uit maakt van de installatie van degene die het internet verdeelt.

Normaal laat je dus zijn infrastructuur zoals ze is, niet ?

Link naar reactie
Delen op andere sites

De USR maakt geen deel uit van het netwerk, dat is mijn eigen lokale netwerk. Ik kan mijn USR perfect vervangen door om het even welke router, zolang het MAC adres van de router maar in de server van het gebouw wordt geplaatst. Enkel linksys routers doen moeilijk bij aansluiting. Laten we er gewoon van uit gaan dat ik de USR (US Robotics router) wil vervangen door een linksys router, om het simpel te houden.

---------- Post toegevoegd om 11:23 ---------- Vorige post was om 11:14 ----------

Voor de duidelijkheid:

+------+

|telenet|

+------+

|

+-----+

|server|

+-----+

|

+---+

|USR|

+---+

|

+-----+

|linksys|

+-----+

Deze opstelling werkt perfect. Surfen gaat zonder probleem.

Deze opstelling moet echter vervangen worden door:

+------+

|telenet|

+------+

|

+-----+

|server|

+-----+

| \

+-----+ +----+

|linksys| |USR|

+-----+ +----+

De linksys en de USR moeten dus op een gelijkwaardig niveau komen (samen met alle andere routers of computers die in het gebouw zijn aangesloten). De USR is mijn eigen router, de linksys is een router die ik voor een medebewoner in het gebouw in orde probeer te krijgen.

Link naar reactie
Delen op andere sites

×
×
  • Nieuwe aanmaken...

Belangrijke informatie

We hebben cookies geplaatst op je toestel om deze website voor jou beter te kunnen maken. Je kunt de cookie instellingen aanpassen, anders gaan we er van uit dat het goed is om verder te gaan.